1397/11/29

چگونه با بودجه کم جهیزیه کامل بگیریم؟
گشتی در بازار نشان داد کل لوازم خانگی اساسی جهیزیه را می‌توان با صرف کمترین بودجه یعنی ۹ میلیون تومان خریداری کرد


Image result for ‫خرید کالا‬‎



به گزارش دنیای لوازم خانگی، همیشه صرفه‌جویی به معنی خریدن بی‌کیفیت‌ترین اجناس نیست. در این گزارش ثابت می‌کنیم چطور می‌توان با ۹ میلیون تومان کل لوازم خانگی اساسی برای شروع زندگی را خرید. مخصوصا در این شرایط که همه می‌دانند در بازار لوازم خانگی چه خبر شده و قیمت‌های نجومی در هر مغازه‌ای به چشم می‌خورند؛ از یخچال فریزر ۵۰ میلیونی گرفته تا تلویزیون ۳۰، ۴۰ میلیون تومانی. همه این‌ها را کنار بگذارید و ببینید چطور می‌شود یخچال‌فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و اتو بخار یا حتی چای‌ساز و ماکروویو را سر جمع با ۹ میلیون تومان خرید. حالا می‌توانید باقی بودجه‌ای که برای شروع زندگی کنار گذاشتید را خرج دیگر لوازم خانه مثل سرویس غذاخوری، سرویس خواب، مبل و فرش و ... کنید.

یخچال‌فریزر؛ دو میلیون تومان

بودجه کم برای تهیه لوازم خانگی باعث می‌شود کلا یخچال‌فریزر‌های دوقلو یا سایدبای‌ساید را به کلی کنار بگذارید و برای تهیه یخچال فریزر سراغ مدل‌های کمبی یا بالا پایین بروید. مدلی که ما منظورمان است، در اصل یک یخچالی هستند که دو طبقه بالایی آن در جداگانه دارد و با دمای پایین‌تر نقش فریزر را ایفا می‌کند.

یخچال فریزر‌های کمبی مدل‌های متنوعی دارند که قیمتشان تا ۱۳ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین ماشین لباسشویی‌های کمبی موجود در بازار تقریبا دو میلیون تومان قیمت دارند. به طور مثال یخچال فریزر ایرانی ایستکول مدل TM-96200 در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‎شود. برفاب مدل ۷۰-۳۰ با قیمت دو میلیون تومان فروخته می‌شود. امرسان، دیگر شرکت ایرانی تولیدکننده لوازم سرمایشی، یخچال‌فریزر کمبی خود با نام TF11220 را با قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌کند. دیگر شرکت‌های ایرانی مثل الکترواستیل یخچال فریزر‌های کمبی خود مدل ES14 را دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشد. به طور کلی با دو میلیون تومان می‌شود یک یخچال فریزر کمبی خرید که از قضا برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر هم هستند.

اجاق گاز؛ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

اگر گشتی در بازار لوازم خانگی بزنید می‌توانید با بودجه چهار پنج میلیون تومانی یک اجاق گاز باکیفیت و مناسب بخرید. اما اگر بحث بودجه مطرح باشد باید سراغ اجاق گاز‌های ارزان‌تر بروید.

با هزینه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانید یک اجاق گاز بخرید که هم مناسب جهیزیه باشد و هم زیاد شما را خرج نیاندازد. البته در این مورد باید به کل فر را فراموش کنید، چون اجاق گاز‌های فردار گران‌تر هستند. در این صورت احتمالا اجاق گاز هافنبرگ مدل ۱۰۱۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گزینه خوبی باشد. اجاق گاز جی‌سان مدل ۱۰۱ST گزینه دیگری است که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برایتان خرج دارد. همچنین با بودجه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی می‌توانید یک اجاق گاز آی فادر مدل الگانس ۱۶۰۰۰ بخرید تا بعدا که پول‌دارتر شدید سراغ اجاق‌گاز‌های بهتر و با امکانات بیشتر بروید.

حداقل بودجه لازم برای خرید لوازم خانگی جهیزیه + قیمت

ماشین لباسشویی؛ یک میلیون تومان

اگربخواهید کمترین بودجه را برای جمع کردن جهیزیه صرف کنید ناچارید برای خرید ماشین لباسشویی سراغ لباسشویی‌های نیمه‌اتوماتیک بروید. همان لباسشویی‌هایی که درشان از بالا باز می‌شود و برنامه شستشو ندارند.بعضی‌ها هم اسمشان را ماشین لباسشویی دوقلو می‌گذارند، چون دو در هستند.

اگر بخواهید ماشین لباسشویی‌های معمولی بگیرید دست کم باید پنج شش میلیون تومان برای خرید ماشین لباسشویی هزینه کنید، ولی دست نگه دارید، با بودجه خیلی کمتری می‌توانید سر و ته قضیه را ببندید. بهترین ماشین لباسشویی‌های نیمه‌اتوماتیک یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان قیمت دارند و گزینه بهتری برای خرید ماشین لباسشویی هستند.

ارزان‌ترین ماشین لباسشویی که بتوانید پیدا کنید احتمالا ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PWT-6520LN باشد که ظرفیت دیگ آن ۶.۵ کیلوگرم بوده و نیاز یک خانواده دو نفره را جواب می‌دهد. این ماشین لباسشویی ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و بعید است بتوانید زیر این قیمت ماشین لباسشویی بهتری پیدا کنید. حتی اگر لوازم خانگی ایرانی شما را راضی نمی‌کند می‌توانید ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک جنرال آدمیرال مدل WT-G704A بخرید. این ماشین لباسشویی با اینکه تولید یک برند آمریکایی است ۹۶۰ هزار تومان قیمت دارد. این ماشین لباسشویی هم لباس‌هایتان رو شستشو می‌دهد و هم خشک می‌کند.

تلویزیون؛ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

خیلی‌ها تلویزیون را جزء اقلام جهیزیه نمی‌دانند، ولی با این حال این هم جزوی از لوازم خانگی است و برای شروع زندگی لازم است. شاید بگویید با تلویزیون‌های مسافرتی هم می‌شود کار را راه انداخت، اما خودتان حاضر هستید مسابقات فوتبال را در تلویزیون‌های کوچک ببینید؟

با این تفسیر برای اینکه اصل صرفه‌جویی در هزینه را رعایت کرده باشیم و بیخیال اصل مناسب یودن اقلام برای جهیزیه نشویم، بهتر است برای خرید تلویزیون سراغ تلویزیون‌های ال‌ای‌دی ۳۲ اینچ برویم که کوچکترین تلویزیون‌های خانگی مناسب برای شروع زندگی به شمار می‌روند.

تلویزیون‌های ۳۲ اینچ حدود دو سه میلیون تومان قیمت دارند و با بودجه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی می‌توانید یک تلویزیون ۳۲ اینچ سامسونگ مدل 32M4850 بخرید. برای هزینه کمتر حتما لازم نیست سراغ برند‌های گمنام بروید. تلویزیون ۳۲ اینچ تی‌سی‌ال مدل 32D2910 با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‎شود. حتی ارزان‌تر از آن هم هست، ولی باید نگران کیفیت آن بود. مثلا تلویزیون ال‌ای‌دی ۳۲ اینچ آکسون مدل XT-3282 را می‌توان با قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید. با همه این تفاسیر بهتر است حداقل بودجه برای خرید تلویزیون را همان دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم تا یک تلویزیون مناسب برای خانه جدیدمان تهیه کنیم.

جاروبرقی؛ ۷۰۰ هزار تومان

درست است که برای خرید یک جارو برقی درست و حسابی باید دست کم دو سه میلیون تومان پول خرج کنیم، اما چه اشکالی دارد برای صرفه‌جویی هم که شده سراغ جاروشارژی یا جارو‌های عصایی برویم؟ مثلا جاروبرقی عصایی هاردستون مدل HVC1600 را می‌توانید با بودجه ۵۰۰ هزار تومانی خریداری کنید. جارو برقی سایا مدل Merlin تقریبا همین قیمت را دارد.

حتی اگر جاروبرقی‌های عصایی شما را راضی نمی‌کند می‌توانید با بودجه ۶۰۰ هزار تومانی سراغ جاروبرقی‌های کیسه‌دار ارزان‌قیمت بروید. مثلا جاروبرقی پارس‌خزر مدل ECO1900W حدود ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد و با خرید آن ضمن صرفه‌جویی می‌توانید از تولید ملی هم حمایت کنید. جاروبرقی کیسه‌دار واتسون مدل M-533 حدود ۷۰۰ هزارتومان فروخته می‌شود امرسان جاروبرقی مدل ۵۱۰P خود را می‌فروشد ۷۳۰ هزار تومان. جاروبرقی سایا مدل Lotus گزینه دیگری برای صرفه‌جویی در هزینه خرید لوازم خانگی است چراکه فقط ۶۴۰ هزار تومان قیمت دارد. با همه این تفاسیر حتی اگر به جاروبرقی‌های عصایی یا جارو شارژی راضی نشوید، با بودجه ۷۰۰ هزار تومانی می‌توانید یک جاروبرقی کیسه‌دار مناسب بخرید.

اتو بخار؛ ۳۰۰ هزار تومان

صرفه‌جویی در هزینه‌های لوازم خانگی به معنی این نیست که برای جهیزیه خود اتو مسافرتی بخرید، ولی حتما هم لازم نیست سراغ اتو بخار‌های چند میلیونی بروید. با بودجه ۳۰۰ هزار تومانی هم می‌توانید یک اتوبخار مناسب برای خانه بخرید.

مثلا اتو بخار تکنو مدل Te-108 درحال حاضر ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد. اتوبخار‌های گوسونیک حتی از این هم ارزان‌تر هستند. مثل مدل GSI-190 گوسونیک ۲۴۰ هزار تومان قیمت دارد. پارس خزر اتوبخار مدل SI-DS-501 خود را با قیمت ۲۸۰ هزار تومان می‌فروشد. حتی اگر به لوازم خانگی ایرانی اعتماد ندارید و دلتان را راضی نمی‌کند، می‌توانید اتو بخار پاناسونیک مدل NI-P300T بخرید که برایتان ۲۸۵ هزار تومان خرج دارد. دیدید می‌شود با ۳۰۰ هزار تومان یک اتو بخار خوب خرید؟

چا‌ی‌ساز؛ ۲۵۰ هزار تومان‌

می‌خواهید کلا از قوری و کتری بی‌نیاز شوید؟ چای‌ساز بخرید. با اینکه چای‌ساز جزء لوازم خانگی اصلی به حساب نمی‌آید، اما وجودش کلی به ما کمک خواهد کرد.

با بودجه زیر ۵۰ هزار تومان می‌شود کتری برقی خرید، اما آن‌ها بیشتر به درد اداره‌ها و محیط‌ های دانشجویی می‌خورند. اگر به فکر لوازم خانه هستید بهتر است سراغ همان چای ساز‌های صفحه‌ای بروید که هم آب را برایتان می‌جوشانند، هم چای برایتان دم می‌کنند. نگران قیمتش هم نباشید، میانگین ۲۵۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارند.

مثلا چای‌ساز المپیا مدل OE-4000A فقط ۲۲۰ هزار تومان قیمت دارد. واتسون چای‌ساز مدل WSTT-3002 خود را می‌فروشد ۲۵۵ هزار تومان. چاس‌ساز اس‌ام‌تی با ظاهر شیک و جذابی که دارد ۲۶۵ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. حتی اگر بخواهید پا را فراتر بگذارید می‌توانید با ۴۰۰ هزار تومان چای‌ساز پارس‌خزر مدل TM-3500SP بخرید. به طور کلی برای صرفه‌جویی کردن در هزینه‌ها همان چای‌ساز‌های ۲۵۰ هزار تومانی می‌توانند گزینه خوبی برای خانه جدیدتان باشند.

ماکروویو؛ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان

وقتی در خرید گاز صرفه‌جویی کردیم و بیخیال اجاق‌گاز‌های فردار شدیم، حالا باید یک ماکروویو بخریم تا علاوه بر پوشش دادن خلا اجاق گاز فردار، در گرم‌کردن غذا کمکمان کند.

یک اجاق ماکروویو مناسب و باامکانات حدود چهار پنج میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. ولی می‌شود با بودجه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم یک اجاق ماکروویو کارراه‌انداز خرید، آن هم نه برند‌های متفرقه و گمنام، بلکه برند‌های معروف لوازم خانگی که به خوبی می‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.

مثلا اجاق ماکروویو پاناسونیک مدل NN-SM332 با قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فلر از این هم ارزان‌تر است و مدل MW202 آن یک میلیونو ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر خواستید کمی بیشتر خرج کنید می‌توانید اجاق ماکروویو کنوود مدل MW942 بخرید که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با این وجود با همان بودجه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی می‌شود یک ماکروویو مناسب برای خانه جدید خرید.

حداقل بودجه لازم برای خرید لوازم خانگی جهیزیه؛ ۹ میلیون تومان

حالا وقت آن است که فاکتور‌های خریدمان را کنار هم بگذاریم تا ببینیم برای تهیه لوازم خانگی جهیزیه چقدر خرج کردیم. البته باید توجه داشت که هنوز کلی از لوازم جهیزیه مثل سرویس غذاخوری و ... مانده. اما تقریبا همه لوازم خانگی اساسی را خریدیم.

حدود یک میلیون تومان برای خرید ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک خرج کردیم. خرید یخچال فریزر کمبی دو میلیون تومان خرج روی دستمان گذاشت. یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرج اجاق گاز کردیم، اما بدون فر را خریدیم و به جای آن سراغ ماکروویو رفتیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دیگر برایمان خرج داشت. برای خرید تلویزیون ۳۲ اینچ ال‌ای‌دی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرج کردیم. برای خرید جاروبرقی می‌توانستیم به جاروبرقی‌های عصایی و جاروشارژی‌های ۵۰۰ هزار تومانی اکتفا کنیم، با این حال ۷۰۰ هزار تومان خرج جاروبرقی کیسه‌دار کردیم. اتوبخار ۳۰۰ هزارتومان خرج روی دستمان گذاشت و حدود ۲۵۰ هزارتومان برای خرید چای‌ساز کنار گذاشتیم تا سرجمع حدود ۹ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی جهیزیه پول خرج کرده باشیم.

حالا با خیال راحت می‌توانیم باقی بودجه خود را صرف خرید لوازم غذاخوری و فرش و مبل و... کنیم.

فرارو
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما