برخورد جدی با احتکارکنندگان لوازم خانگی

1397/05/02

برخورد جدی با احتکارکنندگان لوازم خانگی
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برخورد جدی با احتکارکنندگان بازار لوازم خانگی خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدعلی اسفنانی، با اشاره به برخی تخلفات رخ داده در بازار لوازم خانگی گفت: در روزهای اخیر با تخلفاتی نظیر گرانفروشی ویا فروش سبدی کالا مواجه شده ایم که این مسئله مصداق بارز فروش اجباری است و در این زمینه پرونده هایی تشکیل شده و موارد در دست بررسی است.
او با تاکید بر اینکه با تمامی واردکنندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی تشکیل جلسه داده ایم و باآنها اتمام حجت شده است گفت : در بررسی های انجام شده مشخص شد برخی از تخلفات از جانب واسطه ها و دلالان رخ داده و افرادی را شناسایی کرده ایم که کالاها را بصورت کلی خریداری وپس از اختفا و عدم عرضه ، آنها را با 20 درصد افزایش قیمت به بازار عرضه می کنند.
اسفنانی درباره برخورد با این دلالان افزود: درحال حاضر بازرسی از انبارها را آغاز کرده ایم و هرکجا انباری را شناسایی کنیم ومشخص شود اختفا و احتکاری رخ داده ، کالاها را مصادره وجهت عرضه آنها به بازار اقدام خواهیم کرد.
او از شناسایی چند انبار لوازم خانگی در طرح بازرسی از انبارها خبر داد و افزود: یکی از این انبارها متعلق به یکی از وارد کنندگان لوازم خانگی بود که جزئیات بیشتر آن پس از تکمیل پرونده اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره فهرست اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات مبنی بر نام شرکت‌های واردکننده گوشی های تلفن همراه که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، گفت: فهرستی از سوی وزارت ارتباطات در این خصوص اعلام شده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که میزان ارز دریافتی آنها چقدر بوده و چه میزان کالا بر اساس این ارز وارد کرده‌اند.
محمدعلی اسفنانی، در خصوص برنامه سازمان تعزیرات حکومتی برای مقابله با کسانی که با ارز دولتی گوشی وارد کرده و گرانفروشی کرده‌اند، اظهار کرد: هر جایی برای ما محرز شود که گرانفروشی تحت هر عنوانی محقق شده، چه مواردی که کالا مشمول قیمت‌گذاری اجباری باشد مانند کالاهای گروه اول و کالاهای اساسی و چه در مواردی که گروه‌های دیگر کالایی بوده و مشمول قیمت‌گذاری می‌شود، طبق قاعده‌ای که قانون مشخص کرده اگر کالایی بالاتر از قیمت واقعی فروخته شود، وظیفه ما رسیدگی به آن و محکومیت فرد یا مجموعه‌ای است که اقدام به گرانفروشی کرده‌ است.

برچسب ها:

احتکار ،گران فروشی