بازار مبلمان در پایان سال افزایش قیمت نخواهد داشت

1397/12/14

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان
بازار مبلمان در پایان سال افزایش قیمت نخواهد داشت
رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان گفت: باتوجه به ایام پایانی سال، افزایش قیمتی برای مبلمان نداریم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان درباره آخرین وضع بازار مبلمان گفت: باتوجه به ایام پایانی سال، افزایش قیمتی برای مبلمان نداریم و بازار این صنف در رکود بسر می‌برد.

وی با بیان اینکه صادراتی در صنعت مبلمان نداریم اظهار کرد: مبلمان تولیدی ایران به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و شوروی سابق صادر می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان، ۸.۵ درصد اشتغال زایی در کشور مربوط به این صنف است.

عباسی در ادامه از حمایت دولت برای رونق صنعت مبلمان سازی گفت: بازار مبلمان امسال در شرایط کساد و رکود قرار دارد و دولت می‌تواند مشکلاتی همچون دارایی، بیمه و... را برای تولید کننده به حداقل برساند.

وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر بخش زیادی از تولیدکنندگان با مشکل کاهش نقدینگی روبرو هستند و گردش مالی افراد به کمترین میزان ممکن رسیده است. از طرف دیگر مبلمان هم از سبد خانوار حذف شده است و دیگر کالای لوکس به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با اشاره به اینکه در تمام دنیا مبلمان به عنوان یک کالای هنری کاربرد دارد تا مصرفی افزود: با افزایش استفاده از انواع فلز و آلیاژ و پلاستیک، سهولت استفاده از آن‌ها در این صنعت و همزمان بحران کمبود چوب که پیش‌روی جهان قرار گرفته است، شکل ظاهری این کالا‌ها متحول شد، تا امروز که لااقل پیدا کردن مبل و صندلی و میز چوبی در ادارات مشکل است.

عباسی در پایان گفت: تقویت و توسعه شرکت‌های تولید کننده داخلی و توسعه صادرات و فروش بین‌المللی، افزایش کیفیت طراحی، چگونگی رقابت و زنده ماندن در شرایط سخت و دشوار، بهبود روابط بین‌المللی با کشور‌های صاحب سبک، از ضروریاتی که باید تولیدکنندگان و مسئولان در آینده به آن توجه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما