1397/12/23

رتبه اول خراسان رضوی در المپیاد فرش
دبیر سیزدهمین المپیاد ملی فرش ایران گفت: خراسان رضوی با کسب 7 رتبه برتر از بین 21 رتبه برتر این المپیاد، مقام نخست را کسب کرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، قاسم کاظمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تهران با کسب 5 رتبه و فارس با کسب 4 رتبه در رده دوم و سوم استان های برتر این المپیاد قرار گرفتند.

وی افزود: اصفهان و خراسان جنوبی با 2 رتبه و آذربایجان شرقی با یک رتبه رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه 18 استان کشور در بخش های دانش آموزی و دانشجویی در این المپیاد شرکت داشتند، اظهار داشت: در بخش دانش آموزی خراسان رضوی در کسب تعداد رتبه های برتر، مقام نخست را کسب کرد و اصفهان و تهران به طور مشترک در جایگاه دوم قرار گرفتند و سایر استان ها در این بخش حایز رتبه نشدند.

دبیر سیزدهمین المپیاد فرش ایران گفت: در بخش دانشجویی نیز استان فارس رتبه اول را در کسب تعداد رتبه های برتر به خود اختصاص داد و تهران و خراسان جنوبی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و آذربایجان شرقی و اصفهان به طور مشترک رتبه چهارم را کسب کردند و سایر استان ها رتبه ای را کسب نکردند.

کاظمی ادامه داد: این المپیاد با شرکت 160 نفر شامل 147 زن و 13 مرد در دانشکده هنر اسلامی تبریز و در رشته‌های رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت برگزار شد.

وی با بیان اینکه از سوی هیات داوران 9 نفر در بخش دانش آموزی و 12 نفر در بخش دانشجویی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند، گفت: 41 نفر در رشته رنگرزی، 47 نفر در رشته طراحی، 53 نفر در رشته بافت و 19 نفر در رشته مرمت در این المپیاد با هم رقابت کردند.

سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف از 20 تا 22 اسفند در تبریز برگزار شد.

ایرنا

برچسب ها:

فرش دستبافت ،المپیاد