نکات کاربردی و مهم برای خرید یک اتو بخار

1397/12/24

راهنمای خرید؛
نکات کاربردی و مهم برای خرید یک اتو بخار
لباس های اتو کشیده و مرتب همواره نشان از برازندگی و شخصیت صاحب لباس دارند. اتوها دارای انواع مختلفی می باشند که در این بین اتوهای بخار جز محبوب ترین و پرفروش ترین های بازار برای مصارف خانگی می باشند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حتماً شما هم برای خرید اتو بخار سردرگم شده اید و می خواهید بدانید با توجه به کاربرد و قیمت بالای این دستگاه، برای خرید یک اتو بخار خوب باید چه فاکتورهایی را درنظر گرفت.

بدون داشتن آگاهی کافی از فاکتورهایی همچون جنس و طراحی اتو بخار، توان مصرفی، ظرفیت مخزن و نیز طول سیم دستگاه اقدام به خرید نکنید. پیشنهاد می کنیم گزارش حاضر را مطالعه کنید تا با دید بازتری بتوانید برترین اتو بخار متناسب با نیاز خود را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنید.

1. جنس و طراحی اتوبخار

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید اتو بخار درنظر بگیرید، جنس کف اتو بخار است. می توان گفت برای گرفتن بهترین نتیجه از یک اتو بخار، جنس کف اتو نقش مهمی دارد. جنس کف اتوها دارای انواع مختلفی ازجمله استیل، سرامیک و تیتانیوم می باشد.

توجه داشته باشید که کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح خشک به کار می رود که در حال حاضر کاملاً از رده خارج شده و دیگر ارزش خرید ندارند. بزرگ ترین مزیت کفه های سرامیکی و تیتانیومی این است که به راحتی تمیز می شوند، به آسانی روی لباس سُر می خورند، به لباس های نازک و یا پلیستر نمی چسبند، کمتر به پارچه آسیب می زنند و در برابر پوسیدگی و خراشیدگی مقاوم تر هستند.

در مورد کف اتو بخار، باید به یک معیار مهم دیگر نیز اشاره کرد: طراحی کفی اتو بخار. هر چقدر کف اتو بخار عریض تر باشد، به شما این امکان را می دهد که با یک بار کشیدن اتو بر روی لباس، به راحتی بتوانید بخش زیادی از آن را اتو نمائید. همچنین محل قرار گیری سوراخ های خروجی بخار را نیز درنظر داشته باشید.

2. توان مصرفی اتوبخار

این معیار در واقع توان المنت دستگاه شما را نشان می دهد که با واحد وات سنجیده می شود. این معیار بر کارایی اتوی خریداری شده تأثیر مستقیم دارد. به طور کلی اتوهای بخار قدرتی بین 900 تا 3000 وات دارند. هر چه توان مصرفی دستگاه شما بالاتر باشد، دستگاه در مدت زمان کوتاه تری گرم و آماده اتوکشی می شود و آب با قدرت بیشتری به بخار تبدیل می شود.

زمانی متوجه کاربرد این ویژگی خواهید بود که برای حضور به موقع در محل کار یا مهمانی عجله دارید.

3. وزن مناسب اتوبخار

بسیاری از افراد، سبک بودن اتو بخار را به عنوان یکی از معیارهای خرید اتو بخار خوب در نظر می گیرند. در پاسخ به این دسته از کاربران باید گفت که اگر اتو خیلی سبک باشد، به دلیل آن که فشار موردنیاز به لباس وارد نخواهد آمد، اتوکشی دلخواهی نخواهید داشت.

از سوی دیگر، سنگین بودن دستگاه نیز باعث می شود که به راحتی نتوانید اتو را روی لباس حرکت دهید. از این رو، فرآیند اتوکشی برایتان خسته کننده خواهد بود. بهتر است با توجه به نیاز و قدرت بدنی خود، یک اتو با وزن مناسب انتخاب کنید که نه بیش از اندازه کوچک و نه بیش از اندازه بزرگ باشد.

4. ظرفیت مخزن آب

از دیگر فاکتورهای مهم که می بایست در خرید اتوبخار درنظر بگیرید، ظرفیت مخزن آب دستگاه می باشد. همانطور که می دانید در اتوهای بخار، آب در داخل مخزن به جوش می آید، بخار می شود و در نهایت از روزنه های موجود در کف اتو بیرون می آید.

هر چه مخزن آب دستگاه شما بزرگ تر باشد، شما این امکان را دارید که بدون اضافه کردن آب و برای مدت طولانی بتوانید لباس هایتان را اتو کنید و دیگر نیازی به پُر کردن مداوم مخزن در طول فرآیند اتوکشی ندارید. البته ظرفیت بزرگ تر مخزن، اندازه و طراحی اتوی انتخابی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. ظرفیت مخزن آب اتوبخارها بر حسب سی سی اندازه گیری می شود.

5. طول سیم اتوبخار

یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها حین استفاده از این دستگاه با آن مواجه هستند، محدودیت جابجایی اتو به دلیل کوتاه بودن سیم دستگاه می باشد. هر اندازه طول سیم اتوبخار بیشتر باشد، اتوکشی آسان تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود و شما قابلیت مانور بیشتری هنگام اتو کردن لباس ها خواهید داشت.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که با پارچه های بزرگ سر و کار دارید، طول سیم بیشتر تجربه ای آسوده تر از اتوکشی را برایتان فراهم خواهد ساخت.

در انتها پیشنهاد می کنیم با قابلیت های جدید در اتوبخار نیز آشنا شوید تا توانسته باشید اطلاعات موردنیاز برای خرید مناسب ترین اتو بخار را کسب کنید. از مهم ترین این قابلیت ها می توانیم به چرخش 360 درجه سیم اتو، قابلیت ضدچکه، قابلیت شستشوی خودکار مخزن، قابلیت قطع کن خودکار و قابلیت بخاردهی به صورت عمودی اشاره کرد.

ایلنا

برچسب ها:

اتو بخار