1397/12/27

راهی ارزان و ایده‌آل برای تزئین دیوارها
استفاده از تابلوها در دکوراسیون منزل یکی از راه‌های ایده‌آل و ساده برای تزئین دیوارهاست. فضایی که شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما به سادگی و با ایده‌هایی مانند کاغذ دیواری، تابلوها، شلف‌ها و ... به مرکز توجه در دکوراسیون تبدیل می‌شود. اما در انتخاب تابلو نکات ظریفی وجود دارد که لازم است به آن توجه کنید تا زیبایی بیشتری در فضای دکوراسیونتان داشته باشید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یکی از انواع تابلوهای تزئینی، تابلوفرش دستباف است که در بین مردم طرفداران زیادی دارد و در واقع وسیله‌ای تزئینی است که از طرفی زیبایی بصری زیادی داشته و از طرفی دیگر، هنر دست بافندگان فرش را به نمایش می‌گذارند که به همین دلیل ارزش هنری آن‌ها بسیار بالاست و از نظر قیمت در رنج کالاهای گران قرار می‌گیرند.

نمونه‌ای دیگر از تابلو فرش‌ها که اتفاقاً با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌اند تابلو فرش ماشینی و تابلو فرش کلاریس هستند.

خصوصیات تابلوفرش ماشینی چیست؟

تابلوفرش ماشینی یکی از انواع تابلو فرش‌ها است که به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به تابلو فرش‌های دستباف، تهیه آن برای تمام خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

این تابلو فرش‌ها با دستگاه‌های ریسندگی بافته می‌شوند که ابتدا نقشه به ماشین بافنده داده می‌شود سپس دستگاه طبق نقشه، کار بافت را انجام می‌دهد.

برای ظرافت بیشتر تابلو فرش‌ها از بافت فرش‌هایی با شانه و تراکم بالا مانند فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه استفاده می‌شود. این فرش‌ها که بافت فشرده‌ای دارند و بسیار منسجم هستند وضوح نقش‌ها را بیشتر می‌کنند که به همین دلیل تابلوفرش بافته شده شباهت زیادی به تابلو فرش‌های دستباف پیدا می‌کند.

تابلو فرش کلاریس را بشناسید

نمونه‌ای دیگر از تابلو فرش‌های ماشینی که به تازگی وارد بازار شده‌اند تابلو فرش کلاریس نام دارند.

نحوه بافت این تابلو فرش‌ها کمی متفاوت است که به همین دلیل این امکان وجود دارد تا شما هر طرحی را که بخواهید روی تابلو فرش خود داشته باشید.

برای آماده شدن تابلو فرش کلاریس ابتدا فرش به صورت سفید بافته می‌شود و سپس دستگاه‌های پیشرفته کار چاپ طرح روی فرش را انجام می‌دهند.

این مدل تابلو فرش‌ها از نظر کیفیت و ثبات رنگی در سطح عالی قرار دارند چرا که رنگرزی به هنگام بافت صورت می‌گیرد و نخ‌های فرش تا ریشه رنگ می‌شود.

تابلوفرش کلاریس، بدون محدودیت رنگ امکان بافت هر طرحی را فراهم می‌کند و نتیجه کار بسیار واقعی و شبیه به تابلوی نقاشی خواهد بود چرا که ریزترین جزئیات با دقت تمام بافته می‌شود.

بررسی قیمت انواع تابلوفرش

کاملاً واضح است که تابلو فرش‌های دستباف به این دلیل که کار دست هستند ارزش هنری بالایی داشته و گران قیمت‌اند که طبیعتاً ممکن است تهیه آن برای همه خانواده‌ها مقدور نباشد.

نمونه دیگر؛ مدل‌های تابلو فرش ماشینی است که با وجود دستباف نبودن، بسیار زیبا و ظریف هستند و هر روز از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برای بهبود کیفیت و بافت آن‌ها استفاده می‌شود. این تابلو فرش‌ها از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر از تابلو فرش‌های دستباف هستند ولی همچنان کالایی تزئینی و شیک برای دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند.

ایسنا

برچسب ها:

دکوراسیون ،تابلو فرش