1398/01/19

فعالیت ۱۲۰ کارگاه ملیله کاری در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان زنجان از فعال بودن ۱۲۰ کارگاه ملیله کاری در استان زنجان خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر در این کارگاه ها به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت مشغول به‌کار هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یحیی رحمتی بابیان اینکه ملیله استان زنجان در انتظار جهانی‌شدن است، افزود: فاخرترین صنایع دستی ایران ملیله استان زنجان است چرا که با نقره عیار ۹۹ ساخته می‌شود.

وی از فعال بودن ۱۲۰ کارگاه ملیله کاری در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اگر شهر زنجان به شهر جهانی ملیله تبدیل شود شورای جهانی صنایع‌دستی یکی از وظایفش تبلیغ این شهر خواهد بود و به عنوان مرکز تولید صنایع دستی ملیله کمک زیادی به رونق و تولید این محصول می‌کند.

رحمتی تأکید کرد: کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج‌فارس مشتریان ملیله استان زنجان هستند.

وی افزود: خوشبختانه ملیله استان زنجان تنوع بسیار خوبی دارد و این امر باعث شده تا مشتریان بسیار خوبی از کشورهای خارجی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بابیان اینکه توجه به بسته‌بندی و تنوع محصولات باعث رونق تولید صنایع‌دستی می‌شود، ابراز کرد: در این راستا میراث فرهنگی استان نسبت به تنوع محصولات و بسته‌بندی برنامه‌ریزی لازم را دارد.

رحمتی بابیان اینکه باید نگاه سنتی به محصولات صنایع‌دستی زنجان از بین برود، تصریح کرد: در این زمینه باید از دانش و دستاوردهای روز استفاده شود.

وی افزود: باید از ظرفیت متخصصان، دانشجویان و کارشناسان حوزه صنایع‌دستی برای این امر مهم استفاده شود.

مهر
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما