صادرات 40 میلیون دلار کالا از مرز ریمدان

1398/01/28

صادرات 40 میلیون دلار کالا از مرز ریمدان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: صادرات از گمرک و بازارچه مرزی ریمدان در یک سال اخیر از مرز 40 میلیون دلار گذشت.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، هادی اکبری اظهار داشت: صادرات از گمرک چابهار 30 میلیون دلار و از بازارچه مرزی ریمدان 10 میلیون دلار بوده که این صادرات در گمرک چابهار نسبت به سال 96 به میزان 535 درصد افزایش و در بازارچه مرزی ریمدان 40 درصد کاهش داشته است.

وی اقلام عمده کالاهای صادراتی از گمرک و بازارچه مرزی ریمدان چابهار را مصالح ساختمانی، سوخت، کاشی و سرامیک، خرما و میوه ذکر کرد و افزود: این کالاها به کشور پاکستان صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: واردات انواع کالا از گمرک چابهار و بازارچه مرزی ریمدان در سال 1397 نسبت به سال 1396 سیر نزولی داشته و واردات به منطقه آزاد نسبت به سال 1396 به میزان 78 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه عمده واردات از بازارچه ریمدان در سنوات گذشته دام زنده بوده، در سال 1397ورود دام انجام نشده لذا هیچ گونه وارداتی از این بازارچه نداشته ایم.

اکبری تصریح کرد: واردات به کشور از طریق گمرک چابهار در سال پارسال 77 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1396کاهش 25 درصدی را نشان می دهد.

وی اقلام عمده کالاهای وارداتی را برنج، کالاهای صنعتی، لوازم خانگی و لوازم یدکی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه چابهار دروازه ورود به کشور شناخته می شود و نگاه تجار و بازرگانان در سال گذشته برای واردات کالا معطوف به این شهرستان شده لذا واردات کالا از صادرات بیشتر بوده و تراز تجاری منطقه را 36 میلیون دلار منفی کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت چابهار گفت: به منظور تحقق هدف گذاری صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان در برنامه ششم توسعه اقتصادی در سالجاری که 803 میلیون دلار تعیین شده امیدواریم با توجه به اینکه شهرستان چابهار ظرفیت های اقتصادی زیادی دارد بتواند نقش مهمی در اجرای این هدفگذاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های لازم در بازارچه مرزی ریمدان و فعالیت مجدد بازارچه مرزی پسابندر و همچنین پررنگ تر شدن نقش منطقه آزاد در صادرات کالاهای تولیدی می تواند به هدفگذاری تعیین شده کمک کند اظهار داشت:این امر موجب ارز آوری برای کشور و تولید اشتغال و ثروت برای مردم منطقه خواهد شد.

ایرنا

برچسب ها:

صادرات ،لوازم خانگی ،گمرک 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما