کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی

1397/05/16

کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی در مدت چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تولید با افت 50 درصدی و در برابر با رشد 60 درصدی قیمت مواجه بوده اند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد طحان پور در برنامه «روی خط بازار» با رادیو اقتصاد افزود: انبارهای کارخانجات لوازم خانگی به دلیل عدم تولید خالی است نه اینکه جنس تولید و انبار کرده باشند.
وی همچنین اظهارداشت: اینکه گفته می شود واحدهای مزبور کالا تولید و به بازار عرضه نمی کنند این حرف ها به هیچ وجه صحت ندارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: دولت با هدف حمایت از تولید داخلی ممنوعیت و محدودیتی برای واردات کالا به کشور اعمال کرده که متاسفانه عده‌ای با سوء استفاده از وضع موجود عرصه را بر مردم تنگ کرده اند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه خانواده ها امروز برای تهیه جهیزیه فرزندان خود موفق به تامین کالا نمی شوند.
طحان پور تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان داخلی به جای افزایش سقف تولید و استفاده از این فرصت طلایی برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر میزان تولید را به شدت کاهش داده اند.
وی همچنین گفت:‌ تولیدکنندگانی که سال ها بازار لوازم خانگی را در اختیار دارند حالا که باید ممنوعیت واردات را جبران کنند از تولید سر باز می زنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی این مملکت از دولت تسهیلات و امکانات دریافت و گفته روزی 400 دستگاه ماشین ظرفشویی تولید می کند حال متولیان امر از این کارخانه دار بخواهند امسال چند دستگاه ظرفشویی در کشور تولید کرده است.
وی در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: میزان تولید این کارخانه به استناد آمار و اطلاعات در حد صفر است.

نرخ لوازم خانگی با هزینه تولید تطابق ندارد

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: افزایش نرخ لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با هزینه های تولید به هیچ عنوان همخوانی ندارد.
حبیب الله انصاری در برنامه «روی خط بازار» با رادیو اقتصاد افزود: میزان تولید لوازم خانگی به دلیل افزایش مواد اولیه و قطعات مورد مصرف کارخانجات متاثر از نرخ ارز و ایجاد تلاطم در تهیه و تامین مواد اولیه کاهش یافته ولی به نحوی نیست که هیچ گونه محصولی کارخانجات داخلی تولید نکنند.
وی همچنین اظهارداشت: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان داخلی گران و به سختی انجام می‌شود و در حال حاضر واحدها با ظرفیت های بسیار پائین مشغول فعالیت هستند.
دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد: ضرورت ایجاب می کند در سال حمایت از کالای ایرانی دولتمردان دست صنعتگران داخلی را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در برنامه «روی خط بازار» رادیواقتصاد گفت: مطابق مصوبات ستاد اقتصادی دولت به منظور کنترل بازار، جلوگیری از نوسانات افزایشی قیمت ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی ناشی از عدم عرضه کالاها در کشور ستادی به نام «تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کالای وارداتی یا عمومی» تشکیل شده است.
مجتبی شیر قاضی افزود: مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به این رویکرد برخی از کالاها را به سازمان های استانی این وزارتخانه به عنوان کالاهای هدف جهت رصد و پایش در ارتباط با اختفا یا احتکار معرفی کرده که لوازم خانگی مانند یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی از جمله این موارد است.
وی تصریح کرد: جدا از این به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور نیز در تاریخ سوم مرداد ماه سال جاری ابلاغیه ای مبنی بر تشکیل ستاد استانی مبارزه با اختفا و احتکار کالا صادر شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تهران جزء چند استان نخست کشور بود که این ستاد را به سرعت تشکیل داد، یادآورشد: نخستین مصوبات صورت گرفته در کمیته کارشناسی ذیل این ستاد بحث مربوط به لوازم خانگی بوده است.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما