قابلیت فرش تکاب برای سرمایه گذاری

1398/01/31

قابلیت فرش تکاب برای سرمایه گذاری
فرماندار تکاب گفت: فرش دستباف این شهرستان قابلیت سرمایه گذاری و صادرات را دارد و از این رو احیای آن فرصت مناسبی برای رونق تولید در منطقه است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی مکرمی در نشست سرمایه گذاری فرش دستباف تکاب افزود: با احیای فرش دستباف این شهرستان، زمینه های مناسبی برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی فراهم می شود.

وی با اشاره به توانمندی های تکاب در زمینه تولید و صادرات فرش دستباف مرغوب و با کیفیت بیان کرد: نامگذاری چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت شعارهای اقتصادی نشانگر حساسیت معظم له برای حل مشکل تولید و اشتغال در کشور است از این رو در تکاب نیز احیای فرش دستباف فرصت مناسبی برای رونق تولید و کالای ایرانی به شمار می رود.

مکرمی با تاکید بر رفع موانع سرمایه گذاری و تسهیل فرآیند تولید از سوی دستگاه های اجرایی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ظرفیت ها و توانمندی های روستاهای خود را شناسایی و بسترهای لازم برای بافندگان و رونق تولید در بخش فرش دستباف را فراهم کنند.

فرماندار تکاب اظهار داشت: برای ایجاد بسترهای لازم فرا روی حضور سرمایه گذاران برای احیا و رونق فرش دستباف عزم جدی وجود دارد و لازم است دستگاه های اجرایی نیز این فرآیند را تسهیل کنند.

مکرمی افزود: احیای فرش دستباف افشار که از هنرهای کهن اهالی این شهرستان به شمار می رود می تواند موجب توسعه و رونق اقتصادی در منطقه شده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند.

وی با اشاره به مراحل پایانی ثبت جهانی برند فرش دستباف تکاب بیان کرد: ثبت ملی برند فرش دستباف افشار امتیاز بزرگی برای رونق تولید و صادرات این هنر - صنعت ماندگار به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، نشست مشورتی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای تابعه شهرستان تکاب با موضوع سرمایه گذاری در بخش تولید فرش دستباف با حضور جمعی از فعالان اقتصادی حوزه فرش برگزار شد.

فرش دستباف تکاب از قدمت دیرینه ای برخورداربوده و به دلیل کیفیت و استحکام بالا به فرش آهنین افشار مشهور است اما در سال ای اخیر از رونق آن کاسته شده است.

ایرنا

برچسب ها:

فرش دستباف ،صادرات ،تولید ،صنعت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما