توقیف 192 دستگاه کولر گازی در بانه

1398/02/04

یک بام و دوهوای مبارزه با قاچاق
توقیف 192 دستگاه کولر گازی در بانه
یک تولیدکننده بانه‌ای می گوید: علیرغم داشتن پروانه بهره‌برداری، استاندارد، مجوز بارنامه و مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده، برای دومین بار نیروی انتظامی استان زنجان محموله کولرگازی ارسالی ما به تهران را توقیف کرده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، کاوه رحیم‌زادگان اظهار داشت: اواخر سال 96 کارخانه مونتاژ کولر گازی در بانه را راه‌اندازی کردیم و کولر گازی داک اسپلیت را تولید می‌کنیم.

وی تعداد کارگران شاغل در این کارخانه را ۳۰ نفر ذکر کرد و گفت: کالاهای تولیدی این کارخانه عمدتا به تهران ارسال می‌شود.

این تولیدکننده بانه‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته نیروی انتظامی زنجان تعداد ۶۰ دستگاه کولر گازی ما را توقیف کرد که ۳۰ دستگاه آن را عودت دادند اما هنوز 30 دستگاه آن را تحویل نداده‌اند.

رحیم‌زادگان یادآوری کرد: اواخر سال گذشته و برای دومین بار، باز هم نیروی انتظامی استان زنجان تعداد ۱۹۲ دستگاه کولر گازی ارسالی به تهران به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان را توقیف کرد.

وی اضافه کرد: علیرغم داشتن پروانه استاندارد، بهره‌برداری، مجوز بارنامه و مجوز سازمان صنعت معدن و تجارت و نیز پرداخت مالیات و ارزش‌افزوده،نیروی انتظامی زنجان این محموله را به دلیل مظنون بودن به قاچاق از ما توقیف کرده و اکنون در تعزیرات حکومتی مانده است.

این تولیدکننده بانه‌ای دلایل توقیف اموال خود را بی‌مورد دانست و گفت: با وجود پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و تایید کارخانه تولیدی و مجوز بهره‌برداری، اما باز نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی استان زنجان نسبت به استرداد اموال توقیفی توجهی ندارند.

‌وی اذعان داشت: در حالی که در راستای تحقق شعار «رونق تولید»، هر ایرانی در مقابل این شعار باید سرخم کند و تولیدکنندگان برای تولید این شعار را سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی خود قرار می‌دهند اما متاسفانه اینچنین اقداماتی ترغیب توسعه فعالیت و رونق را از امثال من تولیدکننده می‌گیرد.

رحیم‌زادگان اظهار کرد: واحدهای تولیدی داخلی برای رونق تولید و ارتقای تولیدات خود اهتمام می‌ورزند اما باید مسؤولان و دستگاه‌های متولی نیز موتور محرکه این اقدام شوند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصادی کشور و توجه بیشتر به تولید سال‌های اخیر را مرتبط با این موضوع نامگذاری کرده‌اند اما عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه موانع و مشکلات زیادی را بر سر راه تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

این فعال عرصه صنعت کردستان ادامه داد: برخی مسؤولان دچار خودتحریمی هستند به جای اینکه از تولید حمایت کنند اسباب راکدماندن تولید را فراهم می‌کنند.

وی گفت: حساسیت ویژه‌ای که برای مبارزه با قاچاق در کردستان وجود دارد شاید در سایر استان‌ها نباشد اما محموله کارخانه تولیدی ما با مجوز قانونی از کردستان عبور می‌کند اما در استان همجوار گیر می‌دهند و این موجب می‌شود تولید در کردستان با چالش مواجه شود و این در حالی است که کردستان نیازمند اشتغالزایی است.

فارس

برچسب ها:

کولر گازی ،قاچاق ،تولید