بیمه قالیبافی مجددا برقرار خواهد شد

1398/02/08

بیمه قالیبافی مجددا برقرار خواهد شد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای بیمه قالیبافان در قانون بودجه پیشنهاد شده است و تلاش می‌کنیم تا بیمه قالیبافی مجدد برقرار شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدحسین فرهنگی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز و با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی استان برگزار شد اظهار داشت: فرش در آذربایجان شرقی یکی از صنایع مهم است.

وی با بیان اینکه باید از قالیبافان و فعالان صنعت فرش حمایت شود افزود: باید فرش تبریز در مالکیت صنعتی به ثبت برسد چراکه در این صورت از کپی شدن فرش تبریز در بازارهای جهانی جلوگیری می‌کند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه باید این اقدام اولویت مسئولان حوزه فرش استان باشد، ادامه داد: بعداز پیشنهاد احیای بیمه قالیبافان در قانون بودجه، در جدول تبصره ۱۴ منبع کسری بیمه قالیبافان تأمین شد و مرکز ملی فرش آن را باید عملیاتی کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه به مشکلات قالیبافان تاکید کرد و گفت: فرادی که بیمه آنها قطع شده در اولویت برقراری مجدد بیمه هستند.

وی به رواج صنعت کپی و فعالیت دستگاه‌های بافت فرش اشاره داشت و گفت: فرش ربات باف، کمر فرش دستباف را می شکند. عرضه گسترده فرش‌های رباتی در بازار تبعات منفی برای هنر فرش دستباف خواهد داشت.

فرهنگی سپس به ضرورت اختصاص منابع بانک‌ها به بخش تولید استان تاکید کرد و افزود: ۴۰ درصد منابع بانک‌های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد و باید سازمان بازرسی در این خصوص ورود کند.

مهر

برچسب ها:

بیمه ،قالیبافی ،فرش 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما