کرمانشاه برندی معتبر برای صنایع دستی

1398/02/08

کرمانشاه برندی معتبر برای صنایع دستی
معاون استاندار: کرمانشاه برند معتبری در زمینه صنایع دستی است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، هدایت حاتمی در نشست مشترک مدیران حوزه اقتصاد و اشتغال استان با مدیران توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو) در استانداری به رابطه تولید بومی و بازاریابی بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: علاقه خاصی که در دنیا بخصوص در کشورهای توسعه یافته به صنایع دستی وجود دارد زمینه مناسبی است که بتوان‌ پیوندی بین عرضه و تقاضا با هدف ارتقای کسب و کار بومی و اقتصاد پایدار به وجود آورد.

او گفت: از این رو ما از هرگونه برنامه و پیشنهادی که بتواند منجر به معرفی و فروش ظرفیت های استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی شود استقبال و حمایت می‌کنیم.

در ادامه «مارلن باکلی» مدیر ارشد پروژه توسعه کسب و کارهای یونیدو با اشاره به شناختش از قابلیت های استان کرمانشاه بخصوص در زمینه صنایع دستی و تولید خوراکی‌های بومی گفت: آنچه درباره صنایع دستی اتفاق می‌افتد تولید باکیفیت، زیبا و فراوان آنهاست و آنچه اتفاق نمی‌افتد فروش خوب بر اساس ارزش هنری و صادراتی آنهاست.

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد هم تولید کننده به سود زیادی می‌رسد و هم بر رونق و کیفیت محصول تولیدی اضافه می‌شود و یکی از کارهایی که ما در حال انجام و گسترش آن هستیم بازاریابی اصولی برای فروش این ‌محصولات است.

وی افزود: می خواهیم نگاه ویژه و خاصی به کرمانشاه و توانمندی‌هایش داشته باشیم و در این راه برنامه ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه به دلیل پیشینه قدیمی و فرهنگ مردمان آن یکی از مهدهای صنایع دستی و هنرهای سنتی است که آوازه جهانی دارد.

جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات محلی، چیخ بافی و فلزکاری را می توان از جمله صنایع دستی کرمانشاه نام برد.

همچنین دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی از جمله دیگر تولیدات کنونی استان کرمانشاه است.

ماشته بافی، دواتگری سنتی (مسگری)، علامت سازی یا علم سازی، دباغی سنتی، هور بافی، جاجیم بافی، رنگریزی سنتی، داور بافی (سیاه چادر)، موج بافی را می توان از جمله صنایع دستی فراموش شده کرمانشاه دانست که در گیلانغرب، کرمانشاه، دالاهو، اورامانات، سومار و در میان عشایر استان بیشتر وجود داشته است.

جماران

برچسب ها:

صنایع دستی ،برند 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما