فرش رباتی کمر فرش دستباف را می شکند

1398/02/08

فرش رباتی کمر فرش دستباف را می شکند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرضه گسترده فرش های رباتی (ربات باف) در بازار و تبعات آن برای صنعت - هنر فرش دستباف گفت: باید برند غیردستباف برای این نوع فرش ها تعیین یا جلوی عرضه آن ها گرفته شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد حسین فرهنگی در پنجاهمین جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز، افزود: این نوع فرش ها مانند فرش ماشینی و مشابه فرش دستباف هستند، اما بدون شک کیفیت فرش دستباف را ندارند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت مالکیت صنعتی فرش دستباف تبریز، اظهار داشت: این اقدام جلوی کپی بردار از فرش دستباف تبریز در بازارهای جهانی را می گیرد و در این زمینه باید متولیان امر اقدام اساسی کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون احیای بیمه قالی بافان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرکز ملی فرش به دنبال عملیاتی کردن این مصوبه است.

فرهنگی، ادامه داد: در این قانون برقراری مجدد بیمه قالی بافانی که بیمه آن ها قطع شده بود، در اولویت قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: برخی استان‌ ها در این زمینه زودتر دست به کار شده اند و با توجه به اینکه خاستگاه این مصوبه آذربایجان شرقی بوده است، باید مدیران استان تلاش کنند تا سهم ما در این قانون اعمال شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 40 درصد منابع بانک‌ های دولتی و خصوصی باید در بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود می توان از ظرفیت سازمان بازرسی استفاده کرد.

فرهنگی افزود: باید نسبت به بررسی معادنی که حساب‌ های مالی آن ها در استان نیست، اقدام شود تا آن ها برای کمک به گردش مالی بانک های استان و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی، حساب های خود را در آن ها متمرکز کنند.

ایرنا

برچسب ها:

فرش دستباف ،قالیبافی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما