شرایط بازار لوازم خانگی به سود کیست؟

1397/05/23

شرایط بازار لوازم خانگی به سود کیست؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی زنجان گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی دور از انتظار نیست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سیدمحمد احمدی اظهار کرد: بازار لوازم خانگی چند وقتی است که نه سودی برای فروشندگان خرد به همراه دارد و نه نیاز مشتریان به لوازم خانگی را رفع می‌کند و این در حالی است که همزمان با آشفتگی بازار طلا، سکه و ارز کشور، همه بازارهای دیگر نیز دچار نابسامانی‌ها شدند.
این مسئول ادامه داد: یکی از بازارهای متاثر از این تلاطم بازار، لوازم خانگی است؛ کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت انواع لوازم خانگی باعث شد که طی ماه‌های اخیر این بازار به بازاری نیمه‌تعطیل و در برخی اوقات به بازاری کاملا تعطیل بدل شود و این شرایط به سردرگمی فروشندگان لوازم خانگی نیز منجر شده است.
وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده افزایش نرخ ارز را بهانه کرده و قیمت کالاهای خود را افزایش می‌دهند و در کنار افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و این در حالی است که انبار خرده‌فروشان در رابطه با احتکار مورد بازرسی قرار می‌گیرد ولی این شرکت‌ها در رابطه با عدم عرضه کالا بازرسی نمی‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط بازار لوازم خانگی به نحوی پیش می‌رود که اگر امروز یک فروشنده کالایی را به قیمت 3 میلیون تومان بفروشد باید فردا همان کالا را چهار میلیون تومان بخرد و این امر به راحتی سرمایه فروشندگان را به نیمی از ارزش خود می‌رساند، نوسانات ساعتی و لحظه‌ای شده و راهکاری هم برای کنترل شرایط وجود ندارد. بی ثباتی بازار باعث شده است که فروشندگان برای حفظ سرمایه‌ خود فروش نداشته باشند تا به تثبیت قیمت در بازار برسند.
به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی زنجان یادآور شد: با قیمت‌گذاری کالاها بر اساس ارز 8200 تومانی به زودی شاهد افزایش 50 تا 60 درصدی در بخش لوازم خانگی خواهیم بود و دولت باید در راستای تثبیت قیمت‌ها در ااین بخش و عرضه محصولات تولید داخل به بازار به صورت مستمر تمهیداتی بیاندیشد ولی با این اوضاع احتمال افزایش قیمت لوازم خانگی در روزهای آتی دور از ذهن نیست.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما