کشف لوازم خانگی قاچاق در بوکان

1398/02/17

کشف لوازم خانگی قاچاق در بوکان
فرمانده انتظامی بوکان از کشف و ضبط ۱۰۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش بیش از ۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس بوکاندر کنترل محور‌های مو اصلاتی این شهرستان از یک دستگاه تویوتا ۳F حامل بار قاچاق ۱۰۰ دستگاه آبمیوه گیر خارجی قاچاق را کشف و ضبط نمودند.

وی افزود: ارزش ریالی کالای مکشوفه بیش از ۱ میلیارد ریال برآورد شده و در این خصوص یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده که جهت طی مراحل قانونی به همراه پرونده تکمیلی به مرجع قضایی تحویل گردید.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲ قاچاق کالا و ارز عبارت است از «هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.»

با توجه به ماده‌ی فوق الذکر، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی، قاچاق عوارض گمرکی است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما