تغییر دکوراسیون با فرش فانتزی ماشینی

1398/02/19

تغییر دکوراسیون با فرش فانتزی ماشینی
گاهی برای تغییر دکوراسیون لازم نیست تمام وسایل را تغییر دهید؛ بلکه تنها با چند تغییر کوچک می‌توانید تاثیر عمیقی در فضا ایجاد کنید. وسایل اصلی خانه که نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند بهترین راه برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، گاهی تغییر دکوراسیون می‌تواند سبک اصلی خانه را تغییر ندهد در حالی که گاهی با تغییر چند وسیله می‌توان سبک اصلی فضا را نیز تغییر داد.

مبلمان، پرده‌ها و فرش از جمله وسایلی هستند که توجه بیشتری در دکوراسیون به خود جلب می‌کنند و به همین دلیل راه ساده‌تری برای تغییرات بزرگ هستند؛ اما بیایید این بار به جای خرید فرش کلاسیک و یا فرش‌های سنتی، به خرید فرش فانتزی بیاندیشید و خانه‌ای شاد و جذاب داشته باشید.

فرش فانتزی ماشینی برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

فرش فانتزی همان‌طور که از اسمش پیداست طرحی فانتزی دارد و با فرش‌های کلاسیک بسیار متفاوت بوده و مناسب دکوراسیون‌های سنتی نمی‌باشد؛ چرا که این فرش از نظر ظاهری هیچ نقش و نگار سنتی و شلوغی ندارد. اشکال منحنی و قوس‌دار با پیچ‌وتاب ظریف و شلوغ در این فرش دیده نمی‌شود بلکه برعکس زمینه خلوت، اشکال هندسی، گل‌های درشت و … از ویژگی‌های اصلی این فرش است.


پس در نتیجه فرش فانتزی ماشینی با این شکل و شمایل قطعاً به درد فضای کلاسیک و مبلمان کلاسیک هم نمی‌خورد، در عوض برای فضایی با مبلمان مدرن و ساده که غالباً تمام سطحشان را پارچه گرفته است، بسیار مناسبند.

در خانه‌هایی که سبک اصلی خصوصاً هال و پذیرایی کلاسیک است از این مدل فرش‌ها بیشتر برای اتاق خواب، اتاق کودک و نوجوان حتی آشپزخانه استفاده می‌کنند. اما اگر دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه شما کلاسیک نیست و سبک‌های رترو، مینیمال، مونوکروم و … دارد به راحتی می‌توانید از فرشی فانتزی برای اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کنید. از طرفی برای قسمت‌هایی مانند فرش سرویس بهداشتی و فرش پادری و… نیز می‌توان از این مدل فرش استفاده کرد.

بافت و جنس فرش فانتزی به چه صورت است؟

فرش‌های فانتزی از نظر شانه و تراکم کاملاً با نمونه‌های فرش کلاسیک تفاوت دارند. آن‌ها غالباً به صورت ۳۲۰ شانه با تراکم ۷۰۰، ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ و یا ۷۰۰ شانه با تراکم ۱۵۰۰ بافته می‌شوند در حالی که فرش‌های کلاسیک در یک نمونه ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ نیز بافته می‌شوند همین موضوع دلیل اصلی قیمت پایین این فرش‌ها در مقایسه با نمونه‌های کلاسیک است.

در بافت فرش فانتزی از نخ‌های پلی‌استر، پلی‌استر فیلامنت و پلی‌پروپیلن … استفاده می‌شود که برندهای معتبر این نخ‌ها را قبل از بافت، هیت ست می‌کنند یعنی طی فرآیندی در برابر رطوبت، گرما، حرارت، سایش و… مقاوم می‌شوند.

فرش فانتزی ماشینی به هیچ وجه پرزدهی ندارد و به همین جهت می‌توان از آنها برای اتاق کودک و حتی افرادی که آلرژی دارند نیز استفاده کرد.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما