صادرات صنایع دستی به کشورهای اروپایی

1398/02/21

صادرات صنایع دستی به کشورهای اروپایی
یک مقام مسئول ضمن انتقاد از جای خالی برندسازی در صنایع دستی کشور از صادرات تولیدات این صنف به اروپا و آسیای میانه خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: افزایش قیمتی برای صنایع دستی در سال جدید نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی با بیان اینکه در تهران یک هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت اند تصریح کرد: چند سالی است که آمار دقیقی از میزان اشتغال زایی این صنف نداریم.

عبداللهی با اشاره به اینکه ۲ سالی است که ورود صنایع دستی خارجی به کشور ممنوع شده است افزود: تمام تلاش بر آن شده که با ورود صنایع دستی چینی و هندی در کشور مقابله کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی، صنایع دستی به کشور‌هایی همچون آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد که صنایع دستی همچون دیگر اصناف، در تلاش است که بتواند در جهت تحقق رونق تولید گام بردارد که خوشبختانه برنامه ریزی‌های مناسبی در این امر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند تسهیلات مناسبی را برای این صنعت در نظر بگیرد اظهار کرد: با تحقق این امر جایگاه این صنف، بهبود می‌یابد.

عبداللهی با بیان اینکه شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور هستیم گفت: متاسفانه بیشتر این گردشگران خارجی، توانایی بالایی برای خرید این صنایع ندارند.

وی یادآوری کرد: امیدواریم که برنامه ریزی‌های مناسبی در جهت بهبود برندسازی صنایع دستی در بازار صورت گیرد که البته این مهم، کمک مسئولان را می‌طلبد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

صادرات ،صنایع دستی