راهکارهایی برای از بین بردنِ بوی بد فرش

1398/02/21

راهکارهایی برای از بین بردنِ بوی بد فرش
ممکن است به علل مختلفی فرش بوی نامطبوع و بدی بدهد. این بو بسیار آزاردهنده است. در این مطلب راهکارهای ساده‌ای ارائه می‌شود تا بدون نیاز به شستن کامل فرش، این بو را از بین ببرید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یکی از مشکلاتی که ممکن است در هر خانه‌ای پیش بیاید، بوی بد فرش است. بوی فرش ممکن است به دلیل رطوبت، ریختن غذای آبکی، ریختن ادرار یا مدفوع کودک و یا حیوانات خانگی باشد که در ادامه این مطلب به چند روش خانگی، برای از بین بردن این بوی بد، اشاره خواهیم کرد.

استفاده از بوراکس


پودر بوراکس برای از بین بردن بوی بد فرش

بوراکس ماده‌ای ضدعفونی کننده است که کاربرد فراوانی برای مصرف خانگی دارد. بوراکس پودر سفید رنگی است که می‌توانید به وسیله آن بوی فرش را از بین ببرید. بوراکس را بر روی محل مورد نظر بریزید و به مدت 20 الی 30 دقیقه اجازه دهید که بر روی فرش بماند؛ سپس به وسیله جارو پودر را از سطح فرش پاک کنید.

استفاده از جوش‌شیرین


جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد فرش

استفاده از جوش‌شیرین نیز می‌تواند در از بین بردن بوی بد فرش مفید باشد. می‌توانید جوش شیرین را به اندازه لازم، روی قسمت مورد نظر ریخته و با یک دستمال جوش شیرین را بر روی سطح مورد نظر بمالید. بعد از انجام این مرحله به مدت یک روز اجازه دهید تا جوش‌شیرین روی سطح باقی بماند؛ سپس آن‌را با جارو برقی از سطح فرش پاک کنید. حالا به‌وسیله یک دستمال مرطوب، محل مورد نظر را پاک کنید. شاید جالب باشد بدانید که از جوش‌شیرین برای از بین بردن لکِ فرش نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از اُسطوخودوس


اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی گلدار و خوشبو است که می‌توانید برای از بین بردن بوی بد فرش از آن استفاده کنید. برای اقدام به این کار می‌بایست از گل‌های تازه این گیاه استفاده کنید؛ باتوجه به میزان مورد نیاز، گل‌های تازه را بکوبید و به میزان دو برابر گل‌ها، جوش‌شیرین به آن اضافه کنید؛ سپس روی سطح مورد نظر بریزید و اجازه دهید که به مدت 25 دقیقه تا یک ساعت بماند؛ سپس به‌وسیله یک دستمال و جارو آن‌را پاک کنید.

به کارگیری روغن‌های گیاهیِ معطر (اِسانس روغنی)


اسانس‌های گیاهی برای از بین بردن بوی بد فرش

این روغن‌ها در واقع عصاره گیاهان خوشبویی هستند که از تقطیر آن‌ها به‌دست می‌آیند و در اثر تماس با هوا تبخیر می‌شوند. بعد از استفاده از آن‌ها اثری باقی نخواهند گذاشت؛ به همین دلیل استفاده از آن‌ها، گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی فرش است. با توجه به نوع علاقمندی خود می‌توانید رایحه این روغن‌ها را انتخاب کنید. برخی از انواع عطر این روغن‌ها عبارتند از: گل رز، نعناع، چوب صندل، پرتقال و … .

برای به‌کارگیری از این روش می‌توانید نصف پیمانه جوش‌شیرین تهیه کنید و به میزان 15 الی 20 قطره از روغن را به آن اضافه کنید، پس از آن‌که به خوبی محلول را مخلوط کردید، به مدت 12 ساعت آن‌را بر روی سطح بودار فرش بریزید؛ سپس به وسیله جارو آن‌را از سطح فرش پاک کنید.

دلتا

برچسب ها:

فرش 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما