استفاده از تشکل ها برای کمک به تولید

1398/02/23

استفاده از تشکل ها برای کمک به تولید
نماینده مجلس با تاکید بر حضور بخش خصوصی گفت: استفاده از تشکل‌ها به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک می‌کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سعید باستانی در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: مجموعه قوانین و مقرارت، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش‌های مختلف به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد که در کمیسیون‌ها نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می‌توانند حضور داشته باشند، بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر در اجرا مهم است و بر اساس تصمیم دولت استفاده از تشکل‌ها می تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند.

باستانی در ادامه گفت: به دلیل سیستم دیوان سالاری در دولت تصمیم‌گیری‌ها کند است و به موقع انجام نمی‌شود، بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل‌ها در تصمیم سازی داریم، تا تشکل ها در حوزه تصمیم گیری همراه با سایر دستگاه ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند.

او افزود: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس درحال بررسی است تا ایرادات آن برطرف شود، البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده، هنوز اجرایی نشده است.

باستانی گفت: قوانینی کامل و قابل اجراست که مشکل اجرایی از طرف دولت برطرف شود و برای این کار لازم است که بخش خصوصی در جلسات سران قوا شرکت داشته باشد.

او افزود: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز هم نیاز به یک همه جانبه نگری دارد.

بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: در سال رونق اقتصادی فعال اقتصادی باید بتواند نقطه نظرات خود را در مسائل اقتصادی بیان کند. بیش از نقدینگی که فعالان اقتصادی نیاز دارند به موقعیت و منزلت اجتماعی نیز احتیاج دارند.

شکوری با بیان اینکه تجارت با سامان دهی تولید رونق می‌گیرد و با تغییر نگاه و اهمیت دادن به تولید چرخ اقتصاد به حرکت در می‌آید، افزود: در سال رونق تولید باید به اشتغالزایی اهمیت داد و در جهت حل مشکلات و رفع موانع به تولید و فعال اقتصادی کمک کرد.

بخش خصوصی با وجود مشکلات و موانع باز تولید و صادرات را ادامه می‌دهد، بنابراین هر سیاستی که جلوی تولید را بگیرد، محکوم است.

شکوری افزود: در شرایط فعلی اقتصادی می‌توان با وضع قوانین به تولید کمک کرد. در شرایط تحریم برای ثبت سفارش برخی شرکت‌ها حاضر به همکاری هستند، اما به دلیل اینکه در ثبت سفارش اطلاعات مشتری افشا می‌شود، می‌توان قوانین را تغییر داد تا شرایط برای تولید کنندگان تسهیل شود.

او افزود: مجلس باید قوانینی وضع کند تا در سایه قوانین تولید و اشتغال رونق بگیرد به طور مثال قانون ارزش افزوده همچنان مشکل دارد و در رونق تولید بی تاثیر است. برای رونق تولید باید نقص‌ها در الزاماتی مثل نظام بانکی، مالیاتی و قوانین مخل تولید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت: با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل خواهد شد، بنابراین باید تمامی دستگاه ها و فعالان اقتصادی در رونق تولید باهم همکاری و کمک کنند.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت همی گفت: واقعیت این است که ارتباط با بخش خصوصی و تشکل ها ارتباط نزدیکی است و در جلسات از همفکری اتاق و اصناف درباره تولید استفاده می‌شود.

مقیمی افزود: با تمام تشکل ها نشست های تخصصی برگزار و از دیدگاه های بخش خصوصی در رونق تولید و سیاست گذاری ها استفاده می شود.

او افزود: مجموعه ای از قوانین در وزارت صمت با همکاری تشکل ها پیشنهاد شد که با حضور سران قوا بررسی و برخی به تصویب هم رسیده است تا بتوانیم شرایط را برای رونق تولید مهیا کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: درباره ثبت سفارش نیز پیگیری‌ها در دستور کار قرار دارد و می توان سامانه ها را با محدود کردن ایمن تر کرد.

فارس

برچسب ها:

تولید ،اقتصاد ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما