دولت در تصمیم‌گیری کُند است

1398/02/23

نماینده مجلس؛
دولت در تصمیم‌گیری کُند است
نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در تصمیم گیری ها کُند است، ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی در جلسات سران قوا گفت: استفاده از تشکل ها به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک می کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سعید باستانی در برنامه تیتر امشب اظهار داشت: مجموعه قوانین و مقرارت، فضای کسب و کار و استراتژی توسعه تولید در بخش های مختلف به تولید کننده اطمینان خاطر بیشتری می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای رونق تولید باید به تصمیم سازی اهمیت داد که در کمیسیون ها نمایندگان اتاق تعاون و وزارت بازرگانی می توانند حضور داشته باشند، بنابراین حضور بخش خصوصی بیشتر در اجرا مهم است و بر اساس تصمیم دولت استفاده از تشکل ها می تواند به تصمیم سازی برای رونق تولید کمک کند.

باستانی در ادامه گفت: به دلیل سیستم دیوان سالاری در دولت تصمیم گیری ها کند است و به موقع انجام نمی شود بنابراین نیاز به مکانیزم پیشگیرانه برای نقش تشکل ها در تصمیم سازی داریم، تا تشکل ها در حوزه تصمیم گیری همراه با سایر دستگاه ها از جمله وزارت کار، وزارت اقتصاد، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باشند.

او افزود: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس درحال بررسی است تا ایرادات آن برطرف شود البته حلقه آخری که تدوین شده و دولت مکلف به اجرا بوده هنوز اجرایی نشده است.

باستانی گفت: قوانینی کامل و قابل اجراست که مشکل اجرایی از طرف دولت برطرف شود و برای این کار لازم است که بخش خصوصی در جلسات سران قوا شرکت داشته باشد.

او افزود: مدیریت یکپارچه بانک مرکزی در تخصیص ارز هم نیاز به یک همه جانبه نگری دارد.

تسنیم

برچسب ها:

اقتصاد ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما