تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک دانش روز

1398/02/25

تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک دانش روز
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال پایدار در کشور در گرو بهره گیری از دانش روز و توجه به شرکت های دانش بنیان و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت جوانان است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سورنا ستاری در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد با اشاره به اینکه دولت برای تحقق اهداف نظام و انقلاب در راستای تولید و اشتغال زمینه های لازم را فراهم می کند، افزود: اقتصاد دانش بنیان همان کسب و کارهای جدید بر اساس نیاز کشور و مردم است .

وی ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان، ایجاد کارآفرینی صحیح ، تولید و اشتغال در کشور باید همه در کنار هم با جدیت و حساسیت و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقدام کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران در طول تاریخ در عرصه های مختلف سرآمد بود، تصریح کرد: برای اینکه در اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی موفق باشیم باید دانشگاه های به وظابف خود عمل کنند.

ستاری با اشاره به اینکه دانش هیچگاه با پول قابل خریداری نیست و پژوهش هایی که با پول دولت انجام شود محصول مناسبی ندارد به اهمیت جلب مشارکت بخش خصوصی و حضور جوانان و استفاده از ایده های این نسل تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان باید با برنامه ریزی مدون نسبت به اصلاح شیوه‌های اشتغالزایی گام های جدی برداشت و قطعا باید زیرساخت‌ها را اصلاح کرد.

ستاری خاطر نشان کرد: شرایط به گونه ای است که دیگر کسب و کارهای سنتی نمی تواند جوابگوی اشتغال جوانان باشد و باید زمینه حضور و فعالیت نسل جوان را با فعالیت های جدید تولیدی فراهم کرد.

وی گفت: در دنیای کنونی بدون شک با اقتصاد متکی بر فروش نفت نمی توان در تولید و اشتغال و اهداف اقتصادی مورد نیاز کشور به موفقیت رسید و باید یک نگرش جدید در اقتصاد دانش بینان به وجود آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به اهمیت نوآوری و خلاقیت در بین جوانان برای تولید و اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: یکی از بزرگترین خیانت‌ها به فرزندان این است که تلاش می شود همه استخدام شوند چون این هدف موجب از بین رفتن خلاقیت آنها می شود.

ستاری همچنین با اشاره به قیمت هر بشکه نفت خام گفت: اگر فرض شود فردی یک شیشه عطر از خارج از کشور 100 دلار خریداری کند، به این معناست که چند هزار لیتر نفت خام از کشور خارج کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در محیط کسب و کار جدید 140 نوع خدمت در راستای اقتصاد دانش بنیان ارائه می شود و این خود زمینه ای برای رونق تولید و اشتغال و خدمت به مردم و کشور است.

ستاری در سفر یک روزه به یزد از شرکت‌ های دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری بازدید کرد .

مسئولان نگاه ویژه به اقتصاد دانش بنیان داشته باشند

همچنین استاندار یزد از اقتصاد دانش بنیان برای تولید و اشتغال به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت : باید مسئولان دستگاه های اجرایی برای تحقق آن نگاه ویژه ای داشته باشند و دولت به جد برای توسعه استان و رونق تولید از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی افزود:در یزد زیر ساخت های خوبی برای فعالیت در این عرصه با مشارکت مسئولان و حمایت های مادی و معنوی برای حضور جوانان علاقه مند فراهم است که باید از فرصت موجود استفاده کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: تعامل دستگاه های مختلف، فعالیت برای حضور بیشتر جوانان در میدان کار ، عمل و کارآفرینی و بهره گیری از فرصت های موجود نقش مهمی در اشتغال مولد و مفید دارد.

طالبی تصریح کرد: حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در یزد و بیان نیازها و طرح اولویت ها توسط فعالان اقتصاد دانش بنیان و شرکت های این عرصه می تواند به اشتغال کمک کند.

در این جلسه تفاهم نامه احداث کارخانه فناوری در بافت تاریخی یزد بین معاون رئیس جمهوری و استاندار یزد امضا شد.

هم‌اکنون 262 شرکت در پارک علم و فناوری یزد مستقر است و افزون بر 900 شرکت نیز از این مجموعه خارج شدند.

این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌ میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

ایرنا

برچسب ها:

اقتصاد مقاومتی ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما