هفت راه برای رشد کسب و کار

1398/02/25

هفت راه برای رشد کسب و کار
آیا به دنبال راهی برای رشد کسب و کار خود هستید؟ آیا می‌خواهید درآمدزایی و سوددهی تجارت شما بیشتر شود؟ در این مقاله 7 راه کاملا موثر و عملی را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رونق و رشد کسب و کار حتی اگر کوچک باشد، عرق ریزی، سخت کوشی و بی‌خوابی‌های زیادی را در پی دارد. وقتی شما کسب و کاری را راه اندازی می‌کنید، گزینه‌های متعددی برای رشد منافع خود در نظر می‌گیرید ، در واقع این امر در بین همه افراد وجود دارد و همه خواستار رونق شغلی خود هستند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی 7 استراتژی برای رشد کسب و کار شما بپردازیم:

1 – گسترش کسب و کار با افزایش مشتریان بالقوه

شما می‌توانید تجارت خود را با افزایش مشتریان بالقوه گسترش دهید. روند و پروسه‌ای که استفاده می‌کنید مشتریان احتمالی را مستعد جذب شدن می‌کند. اگر پنج نفر از بین 10 مشتری احتمالی از شما خرید کنند، شما می‌توانید تعداد افرادی که وارد می‌شوند را از 10 به 15 نفر افزایش دهید و 50 درصد سود بیشتری داشته باشید.

2 – مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل (واقعی) تبدیل کنید

همچنین شما می‌توانید با تبدیل کردن مشتریان احتمالی به خریداران واقعی و افزایش تعداد آن‌ها رونق زیادی به کسب و کار خود ببخشید. این موضوع به میزان اثر بخشی تلاش شما در فروش ارتباط دارد. اگر شما نرخ تبدیل را افزایش دهید، می‌توانید فروش را دو برابر کرده و از سود بیشتری برخوردار شوید.

اگر توانایی فروش محصولات را در خود بالا ببرید و مشتریان بالقوه یا احتمالی را به مشتریان واقعی تبدیل کنید، در واقع یکی از مهم‌‌ترین و موثرترین کارها را انجام داده‌اید و هیچ جایگزینی برای پرورش فروش مداوم چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی وجود ندارد.

3 – چالش‌ها را بشناسید

به قسمت‌های کلیدی در فرآیند فروش خود نگاه کنید و به دنبال راه‌‌هایی برای بهبود آن باشید در هر قسمت باشید. پیشرفت و بهبود در هر قسمت کلیدی می‌تواند منجر به پیشرفت زیادی در نتایج کلی فروش بشود. انگیزه داشتن برای دستیابی به اهداف فروش می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما برای توسعه کسب و کار بسیار ضروری است. توانایی حل مشکلات و مسائل تعیین می‌کند که شما چه مقدار در انجام کارتان توانمند بوده‌اید.

4 – افزایش فروش

رونق کار شما با افزایش تعداد فروش فردی که می‌کنید، ارتباط دارد. با افزایش 10 درصدی فراوانی خرید، شما می‌توانید فروش را بالا برده و با همان میزان درصد سود را افزایش دهید.

برای آنکه مشتریان شما بیشتر و به صورت مداوم از شما خرید کنند، چه باید بکنید؟ مقدار فروش و سودی که از هر فروش کسب می‌کنید حاشیه سود شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما پیوسته باید به دنبال راه‌هایی برای فروش محصولات بیشتر به هر مشتری باشید تا او هر بار بیشتر خرید کند.

5 – حاشیه سود خود را افزایش دهید

حاشیه سود، سود ناخالصی است که شما از فروش هر محصول یا خدماتی که انجام می‌دهید بدست می‌آورید. با پی‌گیری مداوم راه‌های افزایش قیمت یا کاهش هزینه محصول، بدون کاهش کیفیت، می‌توانید در هر فروش سود را افزایش دهید.

اگر هزینه‌ها را ثابت نگه‌ دارید، هر دلاری که به قیمت‌ها اضافه می‌کنید به صورت مستقیم به کاهش سود منجر می‌شود. و اگر هر دلاری که کاهش پیدا می‌کند، اگر فروش و درآمد را ثابت نگه دارید، سود خالص کاهش می‌یابد.

6 – خرج هوشمندانه

شما می‌توانید برای پیدا کردن مشتری، قیمت‌ها را پایین‌ بیاورید. به طور مداوم دنبال روش‌های خلاقانه و نو‌آورانه برای بهتر کردن تبلیغات خود باشید، زیرا هزینه‌ی آن کم‌تر از خرید هر مشتری است. این کار به طور چشمگیری تاثیر گذار است و سود کسب و کار شما را افزایش می‌دهد.

7 – حواستان به کالاهای مرجوعی مشتریان باشد

فکری برای افزایش ارجاعات مشتریان بکنید. ارجاعات موجب می‌شوند که مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کند. توسعه‌ی یک یا چند سیستم ارجاعی ثابت می‌تواند تاثیر مخربی بر فروش و کسب و کار شما داشته باشد.

کلام یا صحبت یک ابزار ضروری در هر نوع کسب و کار به شمار می‌آید که نباید از آن صرف نظر کرد. وقتی شما تمرین مداومی در تمام زمینه هایی که در این مطلب ذکر شد، داشته باشید، پول و سود بیشتری خواهید داشت و اینگونه به موفقیت مالی خود در آینده کمک می‌کند.

گجت نیوز

برچسب ها:

رونق کسب و کار ،تجارت