صادرات 84 میلیون دلاری صنایع دستی

1398/02/25

معاون صنایع دستی استان تهران گفت:
صادرات 84 میلیون دلاری صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: طبق آمار گمرک در سال گذشته 84میلیون و 120هزار دلار صنایع دستی این استان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد انشایی اظهار داشت: بیشترین حجم صادرات صنایع دستی استان را زیور آلات سنتی، بافته های داری(گلیم) و شیشه های سنتی به ترتیب با 49، 15 و 11 میلیون دلار را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه این میزان حجم صادرات نسبت به سال 96 رشد 38 درصدی را تجربه کرده است خاطر نشان کرد: بیشترین خریداران مربوط به کشورهای ایتالیا، اتریش، آلمان، فرانسه، روسیه، ارمنستان، چین، هنگ کنگ، مالزی، تایلند، اندونزی، کره جنوبی، عراق، کویت و قطر بود.

به گفته وی میزان صادرات صنایع دستی تهران در سال 96 حدود 62 میلیون دلار بوده است.

انشایی با بیان اینکه طبق تقاضا پیش بینی می شود حجم صادرات صنایع دستی تهران در سه ماهه نخست سالجاری 30 درصد رشد را داشته باشد گفت: طبق آمار گمرک سه ماه نخست سال گذشته 15 میلیون دلار صنایع دستی استان صادر شد.

مجمع هنر دوم در شهرک شمس آباد استان تهران

معاون صنایع دستی استان تهران از جانمایی 130 کارگاه حجاری سنتی در شهرک شمس خبر داد گفت: این کارگاهها به لحاظ جلوگیری از آلودگی صوتی در سطح شهر و قابل دسترس بودن جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع 20خردادماه راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد: با ایجاد مجتمع زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

انشایی همچنین از راه اندازی مرکز فروش و تولید صنایع دستی در منطقه 17 تهران خبر داد و گفت: در این مجتمع 35 غرفه فروش محصولات چرم، آبگینه، آیینه کاری شیشه، نقاشی روی شیشه و منبت و معرق چوب در نظرگرفته شده که به مدت سه سال فعال خواهد بود.

گفتنی است یک هزار کارگاه صنایع دستی در سطح استان دایر بوده که بیش از 14 هزار هنرمند در این اماکن هنری فعالیت دارند.

ایرنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،صادرات ،تولید