بازگشت 55 واحد صنعتی به چرخه تولید

1398/02/25

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد؛
بازگشت 55 واحد صنعتی به چرخه تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 55 واحد صنعتی نیمه راکد و تعطیل شده این استان پارسال با پیگیری های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه تولید بازگشتند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، «محمدرضا حاجی پور» افزود: بخش عمده مشکلات این صنایع با دستگاه و سازمان های خدمات رسان از قبیل تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک ها بود که با برگزاری نشست های مختلف با مدیران این دستگاه، زمینه بازگشت 55 واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید فراهم شد.

وی ادامه داد: شمارقابل توجهی از این واحدهای تولیدی تعطیل از تسهیلات رفع موانع تولید در راستای به روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید و یا سرمایه در گردش استفاده کردند و اکنون رنگ و بوی تولید در این واحدهای تولیدی متجلی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اغلب واحدهای رفع مشکل شده استان در زمینه های صنایع غذایی، صنایع فلزی، مقره سازی و ساخت دکل های برق فعالیت دارند.

حاجی پور اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در تعطیل شدن صنایع بی توجهی مدیران بهنگام سازی تجهیزات و محصولات بود چرا که هر صنعتی یک عمر مفید دارد و اگر مدیران صنایع نتوانند با نیازسنجی اجتماعی، تولیدات خود را با نیاز جامعه تطبیق ندهند محکوم به شکست می شوند.

وی افزود: تیم کارشناسی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت تمامی صنایع استان را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت مشاهده مشکل در بخشی از آن ها مراتب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اعلام و برای حل مشکل آن صنعت برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

رئیس سازمان صنعـت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: یکهزار و 596 واحد تولیدی این استان سال گذشته بیش از 12 هزار و 156 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

وی ادامه داد: 232 واحد تولیدی به میزان چهار هزار و 356 میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق تولید و بقیه نیز از منابع داخلی بانک های عامل تسهیلات دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: 127 واحد متقاضی از مجموع 232 واحد تسهیلات رونق تولید تسهیلات سرمایه در گردش بخش صنعت، 93 واحد متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش کشاورزی، 2 واحد سرمایه ثابت صنعت، هشت واحد تسهیلات سرمایه ثابت کشاورزی و 2 واحد نیز تسهیلات بازسازی و نوسازی در بخش صنعت دریافت کردند.

بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی سبک، متوسط و سنگین در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

ایرنا

برچسب ها:

تولید ،واحد صنعتی ،تسهیلات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما