حذف فرصت های شغلی با پدیده قاچاق

1398/02/26

حذف فرصت های شغلی با پدیده قاچاق
فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: قاچاق کالا موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی در کشور می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حجت محمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خرم‌دره با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: تعامل و هماهنگی بیشتر میان اعضا برای برخورد با اخلال‌گران بازار که مستقیما اقتصاد جامعه و تولید را هدف قرار داده‌اند، از ضروریاتی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از برخی تخلفات صنفی از تعزیرات حکومتی باید با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به‌صورت نامحسوس‏ وضعیت اصناف و بازرسان را بررسی کرده و حضور خود در این زمینه را در شهرستان خرم‌دره پررنگ‌تر کند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت منظم و دقیق در شهرستان، گفت: با پیگیری و انجام به‌موقع مصوبات جلسات، زمینه قاچاق کالا کاهش می‌یابد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه اکثریت کشاورزان در شهرستان خرم‌دره دارای زمین‌های خورد در کشت گندم هستند، ادامه داد: با توجه به مشکل فروش گندم کشاورزان در سال‌های گذشته و نیاز شرکت مینوی شهرستان نسبت به جذب و خرید گندم شهرستان، هماهنگی‌های لازم در این زمینه باید به عمل آید.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه اعضای جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان باید در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند، یادآور شد: برنامه‌ریزی مستمر و هماهنگی و تعامل بیش از پیش همه دستگاه‌های عضو و نهادهای شهرستان نیز در این حوزه باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت‌ها و اقلام و کالاهای عمومی ما تابع دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: باید نظارت بر قیمت‌ها در تنظیم بازار وجود داشته باشد و مردم حضور بازرسان و نظارت آن‌ها بر اصناف و اماکن عرضه کالا را لمس کنند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره ادامه داد: عمده پرونده‌های تشکیل شده در مبارزه با قاچاق کالا مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، لوازم خانگی، کالای دخانی، گوشی تلفن همراه و کالای ممنوعه شامل لوازم و تجهیزات ماهواره‌ای و پزشکی، چوب و محصولات شیلات است.

این مسئول تصریح کرد: قاچاق کالا باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی می‌شود و در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده و با توجه به اینکه دشمن در جنگ اقتصادی خود علیه ایران همه توانش را به کار گرفته، ضروری است با تعامل و همکاری همه ادارات و مردم با احساس مسئولیت و همدلی در مبارزه با توطئه‌های دشمنان و استکبار، اهتمام لازم را داشته باشیم.

ایسنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما