راهنمای خرید میز ناهار خوری

1398/02/26

راهنمای خرید؛
راهنمای خرید میز ناهار خوری
میز ناهارخوری نه‌تنها محلی برای جمع شدن افراد خانواده و دوستان در کنار هم است، بلکه مرکز توجه خانه نیز به‌حساب می‌آید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، دیگر مثل گذشته میز ناهارخوری تنها یک وسیله تجملی در خانه نیست، بلکه تقریباً در هر خانه‌ای میز غذاخوری با توجه به متراژ آن خانه وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با میز ناهارخوری، انواع آن و نکاتی برای خرید آن آشنا کنیم.

میز ناهارخوری

میزهای ناهارخوری معمولاً چهارپایه دارند، اما گاهی با توجه به مدل میز و مقاومت آن، سه‌پایه هم طراحی می‌کنند. گاهی نیز یک‌پایه سنگین طراحی می‌کنند و آن را از یک سمت، به دیوار وصل می‌کنند. میزهای ناهارخوری از دونفره تا دوازده و بیست و چهارنفره در بازار موجود است و بیشتر مناسب خانه‌هایی است که مهمان زیاد دارند. بعضی خانه‌هایی که متراژ بالایی دارند، از دو دست میز ناهارخوری استفاده می‌کنند، یکی در آشپزخانه در ابعاد کوچک‌تر و یکی هم در پذیرایی منزل با ابعاد بزرگ‌تر.

میز ناهارخوری، از انواع چوب بلوط، افرا، گردو و راش و … ساخته‌شده که در مقابل میزهایی که از ام دی اف ساخته می‌شوند، مقاوم‌تر هستند. میزی که برای ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود، باید با کیفیت مناسب و مستحکم باشد.

انواع میز ناهارخوری

میز ناهارخوری انواع مختلفی دارد که با توجه به سبک دکوراسیون منزل شما و کارایی میز متفاوت است.
میز ناهارخوری چوبی، در ابعاد بزرگ یا کوچک، نزد عموم مردم بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد. این میزها تقریباً با هر دکوراسیونی به‌راحتی هماهنگ می‌شوند. با طراحی و تغییراتی در پایه‌های این میزها، می‌توانید آن‌ها را هماهنگ با سبک‌های مختلف کنید. از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن.

نوع دیگری از میز ناهارخوری، میز شیشه‌ای هست. میز شیشه‌ای، انتخاب عالی‌ای برای فضاهای روشن است اما میز شیشه‌ای برای ناهارخوری زیاد مناسب نیست، مگر در اندازه‌های کوچک ۴ و ۶ نفره. البته امروزه میزهای ناهارخوری شیشه‌ای که مقاوم در برابر خراش و ضربه هستند، نیز تولید می‌شود.

میز ناهارخوری سنگ مرمر نیز نوع دیگری از میزهای غذاخوری است. اگر شما میز سنگ مرمر خریداری بکنید، یک سرمایه‌گذاری بزرگ انجام داده‌اید، زیرا هر زمان که بخواهید آن را به فروش برسانید نه‌تنها افت قیمت ندارد بلکه با گذشت زمان ارزش بیشتری هم پیدا می‌کند. البته میز سنگ مرمر عیب‌هایی هم دارد. یکی اینکه کلاً در ابعاد بزرگ و سنگین‌وزن است. دیگر اینکه باید به‌خوبی مراقبت شود. چون سنگ مرمر به‌راحتی لک می‌شود و جای مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای روی آن می‌ماند.

میزهای ناهارخوری گرد نیز برای فضاهای کوچک‌تر مناسب است؛ زیرا به‌راحتی در هر محیطی جا می‌شوند. این میزها قابلیت اضافه کردن صندلی بیشتر را دارند. به‌طور مثال میزی که شش نفره است را بدون اینکه جای بقیه افراد تنگ شود، با اضافه کردن دو صندلی بیشتر به میزی هشت‌نفره تبدیل می‌کنیم و تعداد بیشتری از مهمانان را جای می‌دهیم. این قابلیت در میزهای مستطیلی و مربعی وجود ندارد و در انتهای این میزها تنها یک صندلی می‌توان جای داد.

نوع دیگری از میزهای غذاخوری، میزهایی هستند که قابلیت مونتاژ در خانه را دارند. این میزها سبک بوده، به‌راحتی قابل حمل هستند و در خانه هم می‌توانید به‌راحتی از جایی به‌جای دیگر منتقلش کنید. این میزها در خانه‌هایی با سبک مدرن و معاصر به‌خوبی هماهنگ می‌شوند.

میزهای ناهارخوری مناسب پیک‌نیک، نیز نوع دیگ‌های از میزهای غذاخوری است. این میزها در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف و متنوعی موجود است که باعث می‌شود همین راحتی و آسایش را در طبیعت داشته باشید.

رنگ میز ناهارخوری

رنگ میز ناهارخوری در دکوراسیون خانه نیز بسیار اهمیت دارد. ممکن است رنگی امروز مد باشد و ماه آینده از مد بیفتد، پس در انتخاب رنگ میزتان دقت کنید. رنگی را انتخاب کنید که همیشه شیک و زیبا باشد. ممکن است با سبک خانه شما، میز چوبی که طرفداران زیادی هم دارد، بهتر هماهنگ شود.

در کل سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی که جز رنگ‌های پایه و کلاسیک به شمار می‌آیند، دارای قدرت ماندگاری زیادی هستند. رنگ قرمز نیز که محبوبیت زیادی هم دارد به‌ویژه در خانه‌هایی با سبک‌های مدرن و مینیمالیستی انتخاب مناسبی است.

رنگ سیاه همیشه نو و جدید است. این رنگ در خانه‌هایی با ترکیب سیاه‌وسفید بسیار مناسب است. البته ایراداتی نیز دارد. میزهای ناهارخوری با رنگ مشکی، بعد از یک مدت، چشم را خسته می‌کنند و کوچک‌ترین خراش و هرگونه لک و کثیفی که روی این میزها بیفتد را به‌وضوح نشان می‌دهند.

خرید میز ناهارخوری استاندارد

شخصی که قصد خرید میز ناهارخوری دارد، می‌خواهد میزی باکیفیت خریداری کند تا سال‌ها قابلیت استفاده داشته باشد. پس کیفیت ساخت میز و چوب استفاده شده در آن بسیار مهم است. ارتفاع میز و صندلی‌ها باید مناسب باشد تا شخصی که پشت میز می‌نشیند، احساس راحتی کند و لازم نباشد کمر خود را خم کند.

ارتفاع استاندارد میز، باید تا قسمت پایینی قفسه سینه فردی باشد که پشت آن می‌نشیند. در واقع ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری باید به‌گونه‌ای باشد که فرد فضای کافی برای بالا بردن زانو خود داشته باشد. فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از چهل سانت باشد، در غیر این صورت، میز حالت استاندارد ندارد.

صندلی‌های میز ناهارخوری اصولاً بدون دسته هستند. این صندلی‌ها باید کاملاً مناسب و راحت باشند. این راحتی به طولانی شدن غذا خوردنتان، کمک می‌کند. زیرا اگر شما احساس راحتی نداشته باشید، می‌خواهید که زودتر از پشت میز بلند شوید و یا جای خود را تغییر دهید.

صحبت آخر

در حال حاضر در بازار، برای هر نوع سلیقه‌ای میز ناهارخوری مناسب وجود دارد. اگر متراژ منزل شما کم است، انواع میزهای غذاخوری در جنس‌ها و ابعاد مختلف وجود دارند. به‌طور مثال میزهای گرد که فضای کمتری را اشغال می‌کند یا میزهایی که کوچک و بزرگ می‌شوند، برای فضای کوچک شما مناسب است. این‌گونه که میز چهارنفره به‌راحتی کوچک‌شده و به میزی دونفره تبدیل خواهد شد.

میزهای ناهارخوری با چوب‌های مختلفی ساخته می‌شوند. چوب راش تقریباً جز دسته میزهای ارزان‌قیمت است و چوب گردو، بالاترین قیمت را دارد. چوب بامبو نیز جز چوب‌های مرغوب در این دسته است.

ایسنا

برچسب ها:

میز ناهار خوری