لزوم حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف

1398/02/28

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف:
لزوم حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف به درستی در کشور و بازارهای هدف شناخته نشده است، گفت: بیمه قالیبافان که در بودجه سال جاری از آن نام برده شده، توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد و نیاز به آن است که در سال رونق تولید از ملی‌ترین محصول کشور حمایت شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدعلی زرینه‌کفش در رابطه با بیمه قالیبافان در سال جاری اظهار کرد: مرکز ملی فرش باید حق و حقوق و خواسته بافندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مطالبه کند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف ادامه داد: در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ و همچنین در اوایل سال جاری اعلام شد که تمام بافندگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بودجه تعیین شده برای این مهم کافی نیست و تا به امروز حداقل دو سوم بافندگان کشور تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به بودجه تعیین شده برای قالیبافان به نظر می‌رسد تنها ۱۰۰۰ نفر به جمع بیمه‌شدگان قالیبافی اضافه شوند و این در حالی است که با توجه به اطلاعات رسمی بیش از یک میلیون بافنده و دارقالی شناخته شده در کشور وجود دارد و در کنار آن آمارهای غیررسمی و ثبت نشده حکایت از وجود بیش از دو میلیون قالیباف در کشور دارد.

زرینه‌کفش با بیان این‌که مساله مطرح شده در زمینه بیمه قالیبافان در حد حرف بوده است، گفت: جای سوال است که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال رونق تولید آنچنان به بومی‌ترین صنعت کشور توجه ندارد.

وی تاکید کرد: بیمه عامل مشوق برای بافندگان است تا حجم کار و فعالیت خود را افزایش دهند که با رشد کسب‌وکار بافندگان، حجم تولید کشور در زمینه تولید ملی و فرش دستباف افزایش قابل توجهی را به ثبت می‌رساند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف همچنین تاکید کرد: برای رونق این صنعت باید قالیبافان، تولیدکنندگان و طراحان با بازارهای جهانی و روش‌های جدید آشنا شوند و در این حوزه علم و نگاه جدید و به‌روز تزریق شود.

زرینه‌کفش با بیان این‌که با حمایت از قالیبافان در سال رونق تولید شغل پایدار ایجاد و حفظ می‌شود، گفت: فرش دستباف ایران به بازارهای دیگر درست معرفی نشده و حتی در کشور خود، مردم اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به این محصول هنری و کاملاً ملی ندارند.

وی تاکید کرد: استفاده از فرش دستباف مزیت‌های بسیاری همچون رونق تولید، رونق کسب‌وکار، ارزش افزوده، سلامت فردی و جسمی و رونق کسب‌وکارهای مرتبط با تولید فرش را به همراه دارد که اگر همین روال و روند فعلی ادامه یابد اکثر فعالان این بازار از حوزه تولید و عرضه فرش دستباف خارج خواهند شد.

ایسنا

برچسب ها:

فرش دستباف ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما