سهم عمده لوازم لاکچری از واردات

1398/02/30

سهم عمده لوازم لاکچری از واردات
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکننده لوازم خانگی کوچک گفت: بیشتر فعالیت ها در مناطق آزاد صرف واردات لوازم لاکچری و به ویژه خودروها شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکننده لوازم خانگی کوچک با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ ماده قانونی تسهیلگر برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد گفت: خروج ارز از مناطق آزاد در سال ۱۳۹۲ به میزان سه میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار و صادرات از این مناطق هم ۱۳۲ میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه مطلب با بیان اینکه گسترش صادرات، جذب تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی از اهداف اصلی ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به شمار می روند افزود: متاسفانه این اهداف محقق نشد و بیشتر فعالیت ها صرف واردات لوازم لاکچری و به ویژه خودروها شده است.

شانه ساز همچنین گفت: با توجه به مزیت واردات خودرو بدون حقوق گمرکی در مناطق آزاد، بیشترین ارز جذب شده به این مناطق صرف خرید خودورهای لوکس و گران قیمت شده است.

به گزارش رادیو گفت و گو، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکننده لوازم خانگی کوچک با اظهار اینکه بسیاری قوانین تسهیلگر در مناطق آزاد به دلیل شرایط ارزی کشور از سال گذشته کارکرد خود را از دست داده اند گفت: در حال حاضر امکان رد و بدل کردن ارز در این مناطق همچون گذشته آسان نیست و تنها مزیت فعلی واحدهای مستقر در مناطق آزاد نسبت به دیگر واحدهای موجود در کشور، معافیت بر ارزش افزوده قطعات وارداتی است.

شانه ساز همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۲ به بعد بحث تجاری مناطق آزاد بر بحث تولید چربید به صورتی که گمرک در حال حاضر به مناطق آزاد به چشم محلی برای قاچاق کالا می نگرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکننده لوازم خانگی کوچک متذکر شد: انگیزه خاصی برای جذب سرمایه در جهت تولید در این مناطق وجود ندارد. به عبارت دیگر قوانین و زیرساخت ها تا حدودی فراهم شده اما شرایط سیاسی و اقتصادی برای سرمایه گذاری مناسب نیست.

ال کا ایران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما