طراحی لوازم خانگی سامسونگ برای معلولین

1398/03/18

طراحی لوازم خانگی سامسونگ برای معلولین
این روزها برندهای بزرگ دنیا به این واقعیت توجه دارند که طراحی محصولاتشان باید به گونه ای باشد که برای تمام افراد، قابل دسترس باشد. سامسونگ، تکنولوژی را خلق کرده است که برای تمامی مشتریان، قابل دسترس است و همگی بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت و بسیاری از عوامل دیگر، توانایی استفاده از آن را دارند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سامسونگ در حین طراحی تمام محصولات خود به یک اصل مهم توجه دارد و هرگز آن را نادیده نمی گیرد. این اصل عبارتست از اینکه تمامی افرادی که با معلولیت های شنیدای یا بینایی مواجه هستند، معلولین جسمی، کودکان و کهنسالان نیز باید بتوانند از محصولات سامسونگ استفاده کنند.

برای مثال، گوشی همراه را در نظر بگیرید.ممکن است افرادی که دچار معلولیت های بینایی هستند نتوانند محل دکمه ها را به خوبی شناسایی کنند. به این منظور کافیست گوشی را روشن کرده و منوی اپلیکیشن ها را باز کنند. گوشی های گلکسی به دستیار صوتی Screen reader مجهز شده اند بنابراین کاربر می تواند راهنمایی های صوتی را دریافت کند بدون آنکه نیازی به دیدن صفحه نمایش وجود داشته باشد.

بیکسبی نیز می تواند به معلولان چشمی کمک کند. به این ترتیب هر زمان که قصد داشتند پیامی را ارسال کنند دکمه بیکسبی را فشار داده و جملات خود را به او دیکته میکنند تا کلمات را بنویسد.

سهولت در استفاده از لوازم خانگی سامسونگ برای معلولین

همچنین پنل های کنترل لوازم خانگی سامسونگ نیز به گونه ای طراحی شده اند که امکان دسترسی به آنها برای افرادی که از ویلچر استفاده می کنند وجود داشته باشد. سامسونگ در تمام لوازم خانگی از جمله یخچال فریزرهای سامسونگ از استانداردهای ISO و ADA پیروی کرده و قصد دارد در آینده نزدیک، این خلاقیت را برای سایر محصولاتش نیز توسعه دهد.

سامسونگ حتی در زمان طراحی یخچال فریزرهای سامسونگ، کودکان و افرادی که از ویلچر استفاده می کنند را نیز مد نظر قرار داده است. ویژگی Multi-output Audio نیز امکان اتصال تلویزیون به بیش از یک دستگاه صوتی را فراهم کرده و این بدان معناست که افرادی که از نظر شنوایی با مشکل مواجه هستند نیز می توانند تلویزیون را به هدست بلوتوث خود وصل کنند.

تلویزیون های سامسونگ، قابلیت های هوشمندی را برای استفاده افراد کم بینا از این دسته از محصولات هوشمند سامسونگ فراهم کرده اند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما