صادرات ۷ میلیون دلاری‌ صنایع دستی

1398/03/29

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛
صادرات ۷ میلیون دلاری‌ صنایع دستی
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اشتغال ۱۳ هزار نفر با مجوز تولیدات صنایع دستی درآذربایجان شرقی خبر داد و‌ گفت: ‌۷ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرشاد به‌آفرین ‌در نشست خبری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز که در هتل پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز به صورت سومین سال پیاپی اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه ما به دلیل رویداد تبریز 2018 به صورت بین المللی بود ولی بقیه نمایشگاه‌ها به صورت ملی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به برند مناسبی تبدیل شده که جزو نمایشگاه‌های ممتاز کشور است و هر ساله در تقویم نمایشگاهی تیرماه برگزار می‌شود افزود: در بخش صنایع دستی، تمامی استان‌ها اعلام آمادگی کردند و 210 غرفه صنایع دستی تشکیل خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این دو نمایشگاه به صورت همزمان از 11 الی 15 تیرماه در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد که از ساعت 4 تا 10 شب بازدید برای عموم امکان‌پذیراست.

به‌آفرین با بیان اینکه در سال گذشته از تمام ایران برای خرید از نمایشگاه حضور یافتند، گفت: 1 میلیارد و 200 میلیون تومان خرید نقدی نمایشگاه سال گذشته بود که تلاش می‌کنیم در این نمایشگاه هنرمندان فروش خوبی داشته باشند.

وی از اشتغال 13 هزار نفر با مجوز تولیدات صنایع دستی درآذربایجان شرقی خبر داد و با بیان اینکه برای تولید صنایع دستی فرش، سازمان صنعت مجوز می‌دهد، گفت: در سال گذشته هم 7 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که این حجم صادرات به رونق تولید و اشتغال کمک زیادی می‌کند.

تسنیم

برچسب ها:

صنایع دستی ،صادرات ،تولید ،فرش 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما