کشف 16 میلیارد ریال کالای تقلبی

1398/03/30

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد
کشف 16 میلیارد ریال کالای تقلبی
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست امسال هزار و ۲۳ پرونده عرضه کالای تقلبی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال شامل لوازم یدکی خودرو، فیلتر هوا، مواد پروتئینی، روغن موتور، خوراک دام و نان در استان تشکیل شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رضا شجاعی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این در حالی است که کل پرونده تشکیل شده مربوط به کالاهای تقلبی در سال گذشته سه هزار و ۳۱۲ پرونده به ارزش ۵۱ میلیارد ریال بود.

وی اظهار داشت: به دلیل نوسان قیمت ها، دامنه عرضه کالاهای تقلبی در بازار بویژه در حوزه پوشاک برند، لوازم یدکی و لوازم خانگی رو به افزایش است به طوری که روز گذشته مقدار قابل توجهی لنت های تقلبی خودرو در بسته بندی‌های یکی از برندهای معروف استان کشف و واحد صنفی مربوطه پلمب شد.

وی گفت: پارسال ۶۰ انبار احتکار کالا در این استان کشف شد، اما در سه ماه ابتدای امسال ۶ پرونده مربوط به احتکار کالا شامل لوازم یدکی، لوازم خانگی و مواد غذایی تشکیل شد که از این تعداد سه مورد به ارزش ۲۳ میلیارد ریال قطعی شده است.

شجاعی افزود: انبارهایی که در سامانه جامع انبارهای کشور ثبت نشده باشند، طبق قانون کالای آنها به عنوان احتکار توقیف می‌شود که در این راستا انبار احتکار لوازم یدکی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال در این استان کشف شده است.

وی اظهار داشت: طی سه ماه امسال ۱۱۸ هزار و ۷۲۰ بازرسی از صنوف استان انجام شد که برای این تعداد هفت هزار و ۱۱۸ پرونده تخلف به ارزش ۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۲۱۴ شکایت از صنوف استان دریافت شده که در این ارتباط ۲۴ میلیارد ریال به خریداران عودت داده شده است.

شجاعی افزود: در این مدت در خصوص بازرسی و نظارت بر بخش کالا و خدمات مورد نیاز زائران و مجاوران، ۶ هزار و ۹۱۸ مورد بازرسی در زمینه آرد و نان، سه هزار و ۷۲۰ بازرسی برای مواد پروتئینی، هفت هزار و ۹۹۳ بازرسی از فروشگاه های میوه و تره بار، ۲ هزار و ۹۱۷ بازرسی از فروشگاه های برنج و روغن، ۱۹ هزار و ۵۹۷ بازرسی از فروشگاه های سوغات و تنقلات و هزار و ۴۹۷ بازرسی از مراکز اقامتی و تفریحی و زیارتی در استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۶۵۲ پرونده در حوزه آرد و نان، ۲۵۸ پرونده برای مواد پروتئینی، ۶۲۵ پرونده برای میوه و تره بار، ۱۶۳ پرونده در حوزه برنج و روغن، ۱۹ هزار و ۵۹۷ پرونده در حوزه سوغات و تنقلات و ۸۳ پرونده در حوزه مراکز اقامتی و تفریحی و زیارتی شده است.

وی گفت: طی سه ماه امسال ۱۳۴ پرونده تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز به ارزش ۴۷ میلیارد ریال شامل پوشاک برند، سیگار، کنسرو و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل، نوشت افزار، دارو و ارز در صنوف استان تشکیل شد.

شجاعی تعداد پرونده‌های تخلف با ارزش بیش از یک میلیارد ریال طی سه ماه امسال را ۳۹ پرونده به ارزش ۹ هزار و ۳۶ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این پرونده‌ها در حوزه مرغ، شکر، برنج، پوشاک، لاستیک، لوازم یدکی، خودرو، چای، خدمات دولتی، سود تسهیلات و سرویس مدارس بود.

ایرنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما