فرش، جزو سه کالای مهم کشور است

1398/04/02

رئیس مرکز ملی فرش ایران مطرح کرد؛
فرش، جزو سه کالای مهم کشور است
دستپاک با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۲ میلیون نفر در صنعت فرش فعال هستند، گفت: فرش، جزو سه کالای مهم کشور است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرشته دستپاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه نخستین کارگروه فرش دستباف با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۲ میلیون نفر در هنر- صنعت فرش فعال هستند، گفت: فرش، نماد فرهنگ و تمدن کشور ماست و جزو سه کالای مهم کشور است که بعد از نفت برترین کالای صادراتی کشور محسوب می‌شود.

دستپاک تصریح کرد: مشکلات و موانع فرش دستباف به اندازه عظمت و جایگاه و اعتبار ملی فرش بزرگ نیست و قابل حل و برنامه ریزی است با تشکیل کارگروه‌های فرش در استان‌ها می‌توان کمک شایانی به شناسایی مشکلات و طرح موانع در شورای عالی فرش کرد.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی کارگروه فرش اظهار کرد: به زودی این آیین نامه با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

دستپاک با اشاره به قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، اهتمام به اجرایی نمودن کلیه موار مندرج در این قانون را، یکی از برنامه‌های کارگروه فرش برشمرد و بر ضرورت ایجاد یک نمایشگاه دائمی تخصصی فرش درمراکز استان‌ها تاکید کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پایان از برگزاری باشکوه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوم تانهم شهریور ماه سالجاری در محل نمایشگا‌های دائمی تهران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

صنعت ،فرش ،تولید ،دستباف 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما