رشد چهار درصدی صادرات استان مرکزی

1398/04/09

رشد چهار درصدی صادرات استان مرکزی
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۸۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، «اسماعیل حسینی» افزود: صادرات این کالاها از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۲۲۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۹۳ میلیون ریال به مقصد ۵۸ کشور از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده بوده است.

حسینی گفتمیران واردات ک الا به این استان نیز امسال ۴۷ هزار و ۸۹۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۳۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این کالاها از ۴۵ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا به استان مرکزی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، مونو پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان بوده است.

حسینی گفت: ۱۲۲ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۵۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۳۶۷ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۵ و ۱۱۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: سیگار، لوازم یدکی خودرو، جرثقیل، لوازم خانگی برقی، پارچه، لوازم خانگی غیر برقی و موبایل عمده کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال در آمد ملی و استانی نیز امسال در گمرکات این استان حاصل شده که شاخص مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

حسینی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۳۰۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۱۸۷ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

ایرنا

برچسب ها:

صادرات ،لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما