کشف کالای قاچاق در اصفهان

1398/04/19

کشف کالای قاچاق در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک باندقاچاق کالا و کشف بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال کالای خارجی در عملیات ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی طی خرداد ماه امسال خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: قاچاق کالا را باید در واقع یکی از مهمترین و اساسی ترین موانع برای تحقق شعار رونق تولید در کشور دانست چراکه با ورود بی رویه و بدون نظارت کالاهایی که نمونه آنها در داخل تولید می شوند از مبادی غیر رسمی باعث می شود تا بازار فروش کالاهای داخلی با رکود مواجه شده، سرمایه ها در انبارها انباشته و صاحبان کارخانه ها به دلیل متحمل شدن ضرر و زیان فراوان نتوانند تولید خود را افزایش دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروی انتظامی با مبارزه جدی و قاطعانه با عناصر اصلی قاچاق کالاهای خارجی و جلوگیری از ورود آنها به بازار مصرف می تواند نقش ویژه ای در تحقق شعار سال ایفا کند از این رو تلاش‌هایش را مضاعف کرده و نسبت به تشدید طرح ها و برنامه های خود اقدام و به توفیقات خوبی نیز دست پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در این میان استان اصفهان که شاهراه اصلی اتصال کریدور جنوب به شمال کشور محسوب می شود و روزانه خودروهای سواری و باری بی شماری از محورهای مواصلاتی استان عبور می کنند به همین جهت پلیس استان نیز نظارت ها و کنترل های خود برای شناسایی و برخورد با قاچاقچیان کالا را بیشتر از گذشته کرده است.

وی بیان داشت: در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی استان در خرداد ماه امسال با کنترل محورهای مواصلاتی استان اصفهان طی یک عملیات منسجم و هماهنگ موفق شدند چندین محموله کالای قاچاق که کارشناسان ارزش قیمتی این محموله ها را بالغ بر ۱۴۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال برآورد کردند را کشف و توقیف کنند.

معصوم بیگی از انهدام یک باند قاچاق کالا توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان و تحویل اعضای آن به مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: کالاهای مکشوفه از قاچاقچیان شامل لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، موتورسیکلت، کفش، لباس، پارچه، لوازم یدکی صنعتی، قطعات یدکی خودرو و سیگار بودند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه یکی از شگردهای قاچاقچیان کالا حمل این کالاها به وسیله خودروهای سواری و وانت است، گفت: در این ماه بیش از ۳۰ دستگاه خودروی سواری و وانت که اقدام به حمل کالای قاچاق می کردند در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و توقیف شدند.

سردار معصوم بیگی گفت: بازدید و کنترل از ۵۶ باب انبار و کشف هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق و دستگیری دو فرد متخلف، انهدام یک باند فعال در زمینه قاچاق سوخت، اجرای ۲۰۱ مرحله گشت مشترک با سازمان های مرتبط و کشف ۴ فقره پرونده قاچاق کالا با ارزش بالای ۵ میلیارد ریال را از مهمترین اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این حوزه طی خرداد ماه سال جاری بوده است.

مهر

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما