ال جی به دنبال تسلط بر بازار خاورمیانه و آفریقا

1398/04/23

ال جی به دنبال تسلط بر بازار خاورمیانه و آفریقا
ال‌جی الکترونیک با راهکارهای منحصربه‌فرد انرژی هوشمند خود که راندمان بالایی دارند مناطق گرمسیر مانند خاورمیانه و آفریقا (MEA) را هدف قرار داده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، این مجموعه به‌عنوان رهبر صنعت HVAC، جایگاه خود را به‌عنوان پیشگام عرضه راهکارهای هوشمندانه انرژی در بازار خاورمیانه و آفریقا (MEA) تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش Mordor Intelligence که یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بازار جهانی است، انتظار می‌رود که بازار سیستم مدیریت انرژی در منطقه خاورمیانه و آفریقا با نرخ سالیانه ۱۱.۸۷٪ رشد کند و تا سال ۲۰۲۱ به ۳.۷۶ میلیارد دلار برسد. در همین راستا، تحقیق و توسعه در زمینه سیاست‌های مدیریت انرژی در مقیاس سازمانی و دولتی در منطقه MEA در حال انجام است.

کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حال افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی با استفاده از شبکه‌های هوشمند بوده و دبی، ابوظبی و عربستان سعودی همه سیاست‌های مدیریت انرژی خود را تا سال ۲۰۳۰ اعلام می‌کنند تا به حداکثر بهره‌وری انرژی برسند.

این قضیه در مورد آفریقا نیز صادق بوده و بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر، انتظار می‌رود تقاضای انرژی در آفریقا تا سال ۲۰۳۰ دو برابر افزایش یابد، درحالی‌که بر اساس تجزیه‌وتحلیل برنامه محیط‌زیست سازمان ملل در مناطقی مانند آفریقا که دسترسی به انرژی محدود است، مدیریت انرژی کارآمد با افزایش تقاضا، بسیار مهم می‌شود.

در هوای گرمسیری مثل منطقه خاورمیانه و آفریقا که در آن درجه حرارت به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، مهم‌ترین فاکتور در مدیریت انرژی هوشمند، راه‌کارهای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) است. در عربستان سعودی، ۷۰ درصد از مصرف انرژی در زمینه خنک کردن هوا مصرف می‌شود درحالی‌که در اروپا این میزان ۴۸ درصد است.

برای برطرف کردن چنین نیازی، بخش تهویه هوای ال‌جی راهکارهای بسیار کارآمدی در زمینه HVAC فراهم کرده است. فناوری ال‌جی برای راه‌حل HVAC، سیستم VRF است و در این راستا مدل MULTI V، به کمپرسورهای بسیار پیشرفته اینورتر قدرتمند و قابل‌اعتماد که برای بهره‌وری VRF حیاتی است، مجهز شده‌اند.

تکنولوژی اینورتر ال‌جی با طیف وسیع فرکانس عملیاتی و کمپرسور مطمئن و تقویت‌شده خود دارای حداکثر کارایی در حجم کاری کم‌ و زیاد است. تعداد زیادی از MULTI Vs در حال حاضر با موفقیت در پروژه‌های مختلف در منطقه خاورمیانه و آفریقا به کار گرفته‌شده‌اند.

یکی از این پروژه‌ها، شهر Sustainable که توسط تیم توسعه‌دهنده الماس (Diamond Developers) مجهز شده است نخستین شهری است که مصرف انرژی را به صفر رسانده است. نیاز به یک راه‌حل بسیار کارآمد HVAC، به‌ویژه نیاز به عملیات تقسیم بار و کنترل و نظارت بر واحدهای AC با یک گوشی هوشمند از چالش‌هایی بود که توسط ال‌جی برآورده شده است و این شهر هم‌اکنون از بهترین بهره‌وری انرژی بهره‌منداست.

ال‌جی همچنین مدیریت انرژی هوشمند را با راهکاری تحت پلتفرم ذخیره‌سازی ابری به نام BECON (کنترل انرژی ساختمان) که یک پلت فرم مبتنی بر IoT است، مدیریت می‌کند. از طریق سنسورهای متعدد در ابر BECON، نظارت از راه دور در لحظه، مدیریت بهره‌وری انرژی و صرفه‌جویی در انرژی امکان‌پذیر است. تیم خدمات تعمیر و نگهداری نیز در منطقه خاورمیانه و آفریقا با زیرساخت قدرتمندی در دبی، امارات متحده عربی و چندین بخش دیگر از BECON استفاده کرده و از خدمات تعمیر و نگهداری از راه دور بهره می‌برند.

توانایی‌های ال‌جی در توسعه کسب‌وکار هوشمند با تکنولوژی‌های پیشرفته HVAC، در پارک علم و فناوری ال‌جی (مجموعه تحقیق و توسعه با استاندارد جهانی در زمینی با مساحت ۱۷۵.۲۰۷ مترمربع) نشان داده‌ شده است. در این مجموعه نه‌تنها پیشرفته‌ترین سیستم HVAC تا به امروز به کار گرفته‌ شده، بلکه راه‌حل نوآورانه برای مدیریت انرژی و امکانات انرژی تجدید پذیر به‌دست‌آمده است.

به‌عنوان‌مثال، شبیه‌سازی استفاده از انرژی بر اساس اطلاعات مربوط به آب‌وهوا، اطلاعات ساختمان‌سازی، تاریخ عملیات و غیره که برای پیش‌بینی تقاضای انرژی با راه‌حل‌های BECON و مدیریت عرضه و تقاضای انرژی استفاده می‌شود. بررسی و تجزیه‌ و تحلیل تولید انرژی، صرفه‌جویی و میزان بار نیز از طریق امکانات انرژی تجدید پذیر برای مدیریت انرژی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این توانایی‌های فنی پیشرفته در پارک علم ال‌جی، این شرکت در جهت گسترش پیشگامی تکنولوژیکی خود در مدیریت انرژی هوشمند حرکت خواهد کرد.

آقای جیمس لی، مدیرکل ال‌جی در منطقه خاورمیانه و آفریقا گفت: "از سال ۲۰۲۰، منطقه خاورمیانه و آفریقا با رویدادهای متعدد بین‌المللی و پروژه‌های ساختمانی دولتی بسیار نقش کلیدی و مهمی بازی کرده که می‌تواند منجر به تقاضای زیاد در راه‌حل‌های انرژی شود.

با استفاده از راه‌حل‌های هوشمند ال‌جی که می‌تواند بهره‌وری انرژی را به حداکثر برساند، ما به تغییر شهرهای منطقه خاورمیانه و آفریقا برای تبدیل‌شدن به یک شهر هوشمند کمک خواهیم کرد."

ایسنا

برچسب ها:

ال جی ،اینورتر ،تهویه 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما