چه عواملی بر قیمت تلویزیون تاثیرگذار است؟

1398/05/07

راهنمای خرید؛
چه عواملی بر قیمت تلویزیون تاثیرگذار است؟
قیمت ‌تلویزیون متأثر از عوامل زیادی چون سال ساخت نوع تکنولوژی، امکانات به‌ کار رفته، ظرافت محصول و... است. به همین سبب انتخاب بهترین تلویزیون وابسته به ویژگی‌های آن دارد؛ که همه این موارد تأثیر به سزایی در قیمت تلویوزیون دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ازآنجا که امروزه این دستگاه جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد به سبب تنوع در کاربری و نوع استفاده آن پیدا کرده است؛ به نوعی یکی از ضروری‌ترین لوازم‌خانگی و زندگی محسوب می‌شود. چرا که از این دستگاه علاوه در منازل در فروشگاه‌ها و حتی محل‌های کار، سالن‌های انتظار و…، نیز استفاده می‌شود. لذا افزایش بی‌رویه قیمت تلویزیون به جهت شرایط کنونی بازار باعث شده تا تأثیر بسزایی در تصمیم خرید مصرف‌کنندگان داشته باشد.

تأثیر تکنولوژی بر افزایش قیمت تلویزیون

حال باید دید که با وجود افزایش قیمت این جعبه جادویی که تفاوت بسیاری با نمونه‌های اولیه خود داشته می‌توان محصول مناسبی با سلیقه خود خرید!

از آنجا که تولیدکنندگان این کالا سعی داشته‌اند نه‌تنها در تکنولوژی و زیبایی بلکه در قیمت این محصول هم با یکدیگر رقابت کنند؛ و پیشگامان عرصه تکنولوژی شرکت‌هایی چون سونی، ال‌جی و سامسونگ را بر آن داشته تا با به‌کارگیری فناوری روز دنیا تلویزیون‌هایی با تکنولوژی بالا و البته قیمتی مناسب تولید کنند تا بتوانند رضایت مصرف‌کننده را برآورده کنند.

البته شرکت‌هایی نیز با تولید محصولات لوکس چون برند بنگ انداولفسن در این عرصه مخاطبان خاصی را به خود اختصاص داده‌اند تا جایی که در قیاس قیمت تلویزیون چندین برابر با محصولات مشابه خود هستند.

ویژگی‌های یک تلویزیون خوب

حال باید دید که یک تی‌وی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا برای حداقل یک دهه رضایت خاطر ما را فراهم کند؟ و صدالبته که قیمت تلویزیون بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سایز، کیفیت تصویر، تفکیک رنگ، وضوح تصویر، امکانات جانبی دستگاه، طراحی قاب (فوق باریک و…) و هوشمند بودن این دستگاه می‌تواند مواردی برای انتخاب باشد.

همه این موارد با توجه به سلیقه هر فرد و موارد استفاده آن متغیراست؛ و توانایی در پرداخت قیمت تلویزیون هم نکته‌ای است که نباید آن را از یاد برد.

تأثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت تلویزیون

با توجه به نوسانات بازار و نرخ ارز و افزایش بی‌رویه قیمت تی‌وی برخی از نمایندگی‌ها مانند نمایندگی ال‌جی، نمایندگی سامسونگ، نمایندگی سونی نمایندگی بکو، حتی نمایندگی بوش و… را بر آن داشته تا اقدام به ارائه تلویزیون‌هایی به‌غیراز برند خود از جمله تلویزیون‌های ایرانی چون تلویزیون ‌ایکس ویژن، تلویزیون ‌تی‌سی‌ ال، تلویزیون اسنوا و... با قیمت ‌تلویزیون پایین‌تر و محصولات وارداتی چون تلویزیون ‌جی ‌پلاس، تلویزیون‌ بلست، تلویزیون‌ هیوندایی و...کرده اند.

در اینجا قصد داریم با معرفی بهترین تلویزیون‌ها ابتدا نظر مخاطبان خاص را جلب کنیم و از طرفی بهترین قیمت‌ تلویزیون را به شما ارائه دهیم.

۱- تلویزیون ال‌جی مدل SJ۹۵۰۰۰ سایز ۶۵ اینچ

این مدل تلویزیون ال‌جی ۴K، با رزولوشن صفحه‌نمایش ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰، پنل IPS دارای صفحه‌نمایش هوشمند است که از فناوری فوق پیشرفته Nano Cell ساخته‌شده و بهترین زاویه دید و خالص‌ترین رنگ‌ها را به ارمغان می‌آورد.

قیمت تلویزیون مذکور با توجه کیفیتی که دارد قابل‌ توجه است. این تلویزیون با پشتیبانی از تمام فرمت‌های HDR بخصوص Dolby Vision و قابلیت Active HDR این دستگاه را در زمره مدرن‌ترین و بهترین تلویزیون‌های جهان با قابلیت پخش بالاترین کیفیت تصاویر قرار می‌دهد. همه این‌ موارد باعث شده تا قیمت‌ تلویزیون مشروحه را بالا ببرد البته قیمت تلویوزیون ال ‌جی و شرکت‌های کره‌ای همواره مناسب بوده و لذا همواره ما قیمت کمتری بابت امکانات آن می‌پردازیم.

سیستم صوتی این محصول از ۲ اسپیکر ساخته‌شده که مجموع توان خروجی اسپیکرها برابر با ۴۰ وات است. قیمت تلویزیون برای کیفیتی که می‌پردازید ناچیز است. این مدل تلویزیون ال‌جی ۴k دارای گیرنده‌ی دیجیتال داخلی قوی است.

سیستم‌های عامل و وایرلس تلویزیون ال جی

سیستم‌عامل استفاده‌شده در این تی وی WebOS ۳.۵ است. به کمک اتصال دستگاه به پورت LAN‌یا WiFi می‌توانید در اینترنت وب‌گردی کنید و به کمک،WiDi و Miracast و LG TV Plus می‌توانید محتوای گوشی‌های اندروید و آیفون خود را روی صفحه‌ نمایش تلویزیون با کیفیت بالا مشاهده کرد.

وجود کنترل مجیک موشن حرکتی، استفاده از فضای هوشمند و دستگاه را به‌شدت راحت، جالب و لذت‌بخش کرده است؛ و جالب توجه اینکه با این امکانات باعث نشده تا قیمت تلویزیون مذکور بالا رود. درگاه‌های ارتباطی مختلفی برای این دستگاه در نظر گرفته‌ شده که شامل ۳ عدد پورت USB و ۴ درگاه HDMI و خروجی صدای اپتیکال برای قابلیت اتصال ساندبار و یا سینما خانگی در نظر گرفته‌ شده است.

سایر ویژگی‌های تلویزیون ال جی

از دیگر ویژگی‌های تلویزیون ال‌جی ۶۵ اینچ مدل SJ۹۵۰۰۰GI قابلیت بلوتوث داخلی است که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید صدای تلویزیون خود را روی هدفون، سیستم صوتی، سینماخانگی یا ساند بار بلوتوث دار منتقل کرده و لذت ببرید. با این امکانات می‌توان این محصول را به عنوان بهترین تلویزیون موجود در بازار قلمداد کرد.

به جهت مشکلات تحریمی و… شرکت گلدایران که متولی واردات برند ال‌جی در ایران است؛ نتوانسته تلویزیون ال‌جی وارد بازار کند و این سبب شده کمتر نمایندگی‌ال‌جی این محصول را داشته باشد. قیمت تلویزیون دارای نوسانات بسیاری است؛ اما شما می‌توانید بهترین قیمت‌ها را در فروشگاه اینترنتی جستجو کنید و مناسبت‌ترین قیمت‌تلویوزین را از نمایندگی ال‌جی بیابید.

۲- تلویزیون سامسونگ منحنی مدل ۵۵ NU ۷۹۵۰

این مدل تلویزیون سامسونگ ۴K دارای صفحه منحنی برای کاهش خستگی چشم است با قابلیت وبگردی با سیستم تایزن شرکت سامسونگ، نمایش تصویر تلفن و دستگاه‌های هوشمند در تلویزیون، وضوح تصویر ۴K، سیستم تقویت رنگ HDR و توان خروجی صدای ۲ کاناله ۲۰- وات است.

همچنین به دلیل نوسان بازار ارز، قیمت تلویزیون سامسونگ در بازار نوسان دارد.

۳- تلویزیون سامسونگ ۴K مدل ۵۵ NU ۷۱۰۰

با توجه به اینکه قیمت تلویزیون‌ سامسونگ ۵۵ اینچ نسبت به سایز و تکنولوژی به‌کاررفته در آن بسیار مناسب است طرفداران خود را دارد.

این مدل تلویزیون سامسونگ ۴K، دارای سه پورت HDMI، دو عدد پورت USB، قابلیت وبگردی با سیستم‌عامل تایزن شرکت سامسونگ، قابلیت تصویر در تصویر و پنل فوق شفاف است.

۴- تلویزیون جی پلاس ۴۳ اینچ مدل GTV – ۴۳ GH۴۱۲N

این مدل تلویزیون ال‌ای دی باکیفیت تصویر FULL HD و گیرنده دیجیتال قوی DVB۲ دارد و همچنین دارای دو پورت HDMI، یک عدد پورت USB با قابلیت‌های چندگانه، امکان برقراری صفحه موبایل، تبلت و حتی لپ‌تاپ را بدون سیم به صفحه تلویزیون دارد و همچنین با تکنولوژی کاهش‌دهنده نویز قادر است تصاویر غیرشفاف را به تصاویر شفاف تبدیل نماید.

این محصول با فناوری سفر در زمان در حین تماشای شبکه‌های تلویزیونی به‌راحتی تصویر را به چند دقیقه قبل برمی‌گرداند. فناوری کره و ساخت ایران با گارانتی معتبر شرکت گلدایران خاطر مصرف‌کننده را آسوده کرده است. این محصول به سبب سایز و کیفیت و خدمات پس از فروش از قیمتی مناسب برخوردار است. به‌طوری‌که قیمت تلویزیون جی پلاس ۳.۹۷۰.۰۰۰ تومن است که در قیاس با تلویزیون ‌۴۳‌ ال‌جی بسیار پایین‌تر است.

۵- تلویزیون ایکس ‌ویژن ۴۹ اینچ مدل -XT۵۳۰

شرکت ماد ایران سال‌هاست که وارد عرصه تولید تلویزیون شده. از طرفی همواره سعی کرده تا قیمت تلویزیون خود را پایین نگه دارد. مدل ذیل یکی از این نمونه‌ها است، از ویژگی‌های بارز تلویزیون‌ایکس‌ویژن ‌۴۹ اینچ مدل XT۵۳۰، باکیفیت تصویر فول اچ دی می‌توان به طراحی بسیار باریک و وضوح بسیار بالا تصویر و گیرنده دیجیتال آن اشاره کرد.

قیمت تلویزیون ایکس ویژن با این امکانات ۴.۳۶۰.۰۰۰ تومن است. قیمت تلویزیون‌های ایرانی به مراتب بهتر از محصولات وارداتی است، البته نه همه تی‌وی‌های ایرانی.

از نکات حائز اهمیت این محصول زاویه دید باز در این محصول ۱۷۸ درجه است که در هر زاویه‌ای از دستگاه قرار داشته باشید به‌تمامی تصاویر احاطه کامل دارید. خروجی صدا در این مدل ۸ وات برای هر اسپیکر است که نهایتاً ۱۶ وات خروجی صدای دیجیتال به ارمغان می‌آورد که با این حجم از امکانات قیمت تلویزیون یادشده گران نیست. کیفیت تلویزیون ‌ایکس ‌ویژن با توجه به اینکه فناوری کره جنوبی و ساخت ایران با گارانتی معتبر شرکت مادیران دارد مطلوب است.

با توجه به اینکه قیمت تلویزیون ‌ایکس ‌ویژن ۴۹ اینچ ۴K نسبت به همتایان خود مناسب است توجه ویژه‌ای توسط مصرف‌کنندگان به این مدل شده است.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما