برندسازی بزرگترین مشکل صنایع دستی

1398/05/09

برندسازی بزرگترین مشکل صنایع دستی
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: هم اکنون نبود استاندارد سازی و برندسازی، یکی از مشکلات مهم در این صنف به حساب می آید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی صنایع دستی با بیان اینکه کمبود استاندارد سازی و برندسازی یکی از مهمترین مشکلات صنف صنایع دستی است، گفت: متولیان صنایع دستی اگر خواهان حمایت از هنرمندان و رونق آن هستند باید در امر سلیقه شناسی کار‌های بسیاری انجام دهند تا بازار مناسبی برای فروش محصولات خود ایجاد کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: تامین مواد اولیه صنایع دستی وارداتی، با کندی در حال انجام است که امیدواریم این مهم، بزودی مرتفع شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند، اظهار کرد: هم اکنون آمار دقیقی از واحد‌های صنفی فعال در دسترس نیست، اما بزودی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

عبداللهی تاکید کرد: چند سالی است که شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی در کشور هستیم، اما عمده این افراد توان مالی بالایی ندارند و به همین دلیل خریداران خوبی برای صنایع دستی کشور نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی با اشاره به اینکه دولت چه راهکارها و برنامه‌هایی را برای بهترشدن این بازار می‌تواند داشته باشد تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که تعداد توریسم در بازار زیاد شود چراکه این امر می‌تواند چرخه عرضه و تولید را در بازار سرعت ببخشد.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد که این بازار هم بتواند همانند سایر صنایع به تولیدات و تامین مواد اولیه خود در بازار دست یابد.

به گفته عبداللهی، یکی از موضوعات مهم در صنایع دستی، برندسازی است چرا که اگر بتوانیم برند این صنایع را در کشور ارتقا دهیم می توانیم قابل رقابت با سایر کشورها در بازارهای بین المللی باشیم.

باشگاه خبرنگاران