۲۳۵۰ بنگاه در خوشه مبل عضویت دارند

1398/05/26

معاون شهرک‌های صنعتی ایران:
۲۳۵۰ بنگاه در خوشه مبل عضویت دارند
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرح توسعه خوشه مبل از سال ۹۵ آغاز شد و هم اینک ۲ هزار و ۳۵۰ بنگاه در این خوشه عضویت دارند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اصغر مصاحب در آیین گشایش دومین جشنواره مبل و منبت روستایی کشور در تویسرکان اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ۲ مدل توسعه ای را در کشور پیگیری می کند.

وی افزود: این مدل ها شامل نظام مبادلات پیمانکاری است که در ۲ سال گذشته پیاده سازی شده و خوشه های صنعتی که بیش از یک دهه فعال است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره خوشه مبل و منبت بیان کرد: طرح توسعه خوشه از سال ۹۵ آغاز شده و در کنار کشمش ملایر تا سال ۹۸ ادامه دارد و بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته ۱۲ نوع خوشه و ۴۵ کسب و کار شناسایی شدند.

مصاحب با بیان اینکه چهار خوشه به پایان رسیده و ۲ خوشه در دست اجرا داریم گفت: یکی از گلوگاه هایی که به عنوان نقطه فشار وجود داشت بحث رنگ بود که این انحصار شکنی با کمک شرکت استانی ما و همکاری واحدهای تولیدی صورت گرفت و در منطقه ای در گنبد همدان رنگ مورد نیاز تامین می شود.

وی ادامه داد: «رویه کوبی» از دیگر نقاط فشار در خوشه مبل و منبت بود که ۵۰ دوره آموزشی در این زمینه برگزار شد و هم اینک مواد اولیه مورد نیاز از استان یزد تامین می شود.

مصاحب افزایش واحدها از ۲ هزار به ۲ هزار و ۳۵۰ در طول اجرای طرح و میزان اشتغال ایجاد شده از سه هزار به سه هزار و ۶۰۰ تن را از توفیقات خوشه مبل و منبت برشمرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با دایر شدن این نمایشگاه امروز شاهد تحقق یکی مطالبات به حق مردم تویسرکان و روستای اشترمل که مهد «گل ریز» منبت است هستیم.

محمد مهدی مفتح افزود: تویسرکان مهد منبت بوده و از یکصد سال گذشته تاکنون در منبت جایگاه ویژه دارد به گونه ای که اساتید در حوزه مبل و منبت تویسرکان فعال هستند که شهره جهانی دارند.

وی با بیان اینکه منبت «گل ریز» ثبت ملی شده است از متولیان خواست برای ثبت جهانی منبت «گل ریز» تویسرکان اقدام کنند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه و انتخاب این عنوان زمینه مناسبی برای رشد حرفه مبل و منبت در بین مردم این منطقه است.

ایرنا

برچسب ها:

مبل ،صنعت ،تولید ،نمایشگاه 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما