کاهش 81 درصدی واردات لوازم خانگی در سالی که گذشت

1398/06/05

معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛
کاهش 81 درصدی واردات لوازم خانگی در سالی که گذشت
وزیر صنعت با اعلام اینکه واردات لوازم خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است، گفت: صادرات این حوزه نیز سال گذشته با افزایش رو به رو بوده است و برنامه‌های داخلی سازی در این حوزه داریم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رضا رحمانی در آیین افتتاح ویدیو کنفرانسی ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران اظهار کرد: علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت ها، اما صدور جواز تاسیس در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۱۷ درصد افزایش داشت و صدور چروانه بهره برداری نیز با ۷ درصد افزایش روبه رو بوده است.

وی با اشاره به آمار‌های چهارماهه اول امسال نیز تصریح کرد: صدور جواز تاسیس صنعتی در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته و صدور پروانه‌های بهره برداری صنعتی نیز افزایش ۱۸.۶ درصدی داشت که نشانگر انگیزه بالای مردم و سرمایه گذاران علیرغم تحریم‌ها برای ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح ۳۴ پروژه صنعتی و تولیدی استان تهران به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رییس جمهور، بیان کرد: این ۳۴ طرح با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۹۷۷نفر به بهره برداری می‌رسند که عمدتا در حوزه تولید لوازم خانگی هستند.

رحمانی با اعلام اینکه واردات لوازم خانگی در سال گذشته ۸۱ درصد کاهش داشته است، گفت: صادرات این حوزه نیز سال گذشته با افزایش روبه رو بوده است و برنامه‌های داخلی سازی را در این حوزه داریم.

وی با اعلام اینکه ظرفیت تولید لوازم خانگی را می‌توانیم دو برابر کنیم، تصریح کرد: آمادگی تولید بیشتر و بازار مصرف و صادرات را داریم، اما باید نقدینگی لازم که مهترین مساله واحد‌های تولیدی است تامین شود که از رییس جمهور در این راستا تقاضای همکاری داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خط تولید محصولات آشپزخانه‌ای هوشمند برای اولین بار در کشور افتتاح شده است که اولین گام در هوشمند کردن آشپزخانه‌ها و در فاز بعدی هوشمندسازی خانه‌هاست که با همکاری دانشگاه تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است.

میزان
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما