گلایه تولیدکنندگان فرش از قوانین

1398/06/20

گلایه تولیدکنندگان فرش از قوانین
جبارنیا تولیدکننده فرش منطقه بیجار استان کردستان با بیان اینکه سازمان‌های مختلف دولتی در زمان راه‌اندازی واحدهای تولیدی سنگ اندازی می کنند، ادامه داد: قوانین دست و پا گیر، رمق تولیدکننده را می‌گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرش منطقه بیجار که زیبایی و استحکامش بیش از بازار داخل در بازار کشورهای اروپایی و امریکا شناخته شده است، سال‌هاست به دلیل فشار تحریم‌ها، جایگاهش در بازارهای جهانی تضعیف شده است و کشورهایی نظیر هند، چین و افغانستان رقیب جدی ایران در بازارهای صادراتی شده اند.

در واقع کشورهایی به تقلید از طرح و نقشه فرش منطقه بیجار بازارهای جهانی را تسخیر کرده‌اند. اما کارآفرینان صنعت فرش این شهرستان هنوز دست از کار نکشیده‌اند و با همه محرومیت‌ها، تار و پود زندگی خود را به دار قالی گره زده‌اند.

قوانین دست و پا گیر رمق تولیدکنندگان فرش را می‌گیرد

سهراب جبارنیا یکی از تولید کنندگان فرش منطقه بیجار با بیان اینکه استحکام فرش بیجار موجب رونق آن در بازارهای داخلی و خارجی شده است، گفت: در حال حاضر تقاضا برای صادرات بسیار است، اما با توجه به کمبود بافنده تولید به اندازه تقاضای مورد نظر نیست.

وی گفت: نوسانات اخیر ارز، صدمات جدی بر تولیدکنندگان فرش دستباف استان کردستان وارد کرد، لذا بایستی دولت از تولیدکنندگان در این شرایط بحرانی حمایت کند تا تولیدکنندگان به آسانی مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین نمایند.
وی با بیان اینکه سازمان های مختلف دولتی در زمان راه اندازی واحدهای تولیدی سنگ اندازی می کنند، ادامه داد: قوانین دست و پا گیر، رمق تولیدکننده را می‌گیرد.

تأمین سخت مواد اولیه عامل گرانی فرش دستباف

این تولید کننده فرش دستباف با بیان اینکه ۳۰ سال است در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت می‌گند، اظهار داشت: امسال، سال پرفراز و نشیبی برای تولیدکنندگان فرش دستباف خواهد بود، چرا که تهیه مواد اولیه به دشواری صورت می گیرد.

وی افزایش قیمت مواد اولیه را عامل گرانی فرش های دستباف دانست و گفت: انتظار ما از مسئولین این است که در تأمین مواد اولیه همکاری های لازم را با واحدهای تولیدی نمایند.

این تولید کننده بیجاری در پایان با بیان اینکه عدم درآمد کافی و گران بودن مواد اولیه موجب کاهش بافندگان در شهرستان بیجار شده است، افزود: اگر دولت مواد اولیه یارانه‌ای را در اختیار تولیدکنندگان فرش قرار دهد، تعداد بافندگان در منطقه بیجار افزایش خواهد یافت و این زمینه اشتغال بسیاری از مردم منطقه را فراهم خواهد کرد.

مقاومتی نیوز

برچسب ها:

فرش ،تولید ،دستباف ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما