سمنان نیازمند ایجاد پایانه صادراتی فرش

1398/06/26

سمنان نیازمند ایجاد پایانه صادراتی فرش
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از نبود پایانه صادراتی به عنوان مهمترین چالش پیش پای فرشبافان استان سمنان نام برد و گفت: فقدان پایانه صادراتی سبب شده که فرش استان از مبادی دیگر استان‌ها صادر شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، بهروز اسودی در اولین جلسه کارگروه فرش دستباف استان که در استانداری برگزار شد از تولید سالانه 24 هزار متر مربع فرش دستباف در این استان خبر داد و اظهار کرد: سالیانه 24 هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می‌شود.

وی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف در این استان را حدود 26 شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 20 شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و 6 تعاونی فرش دستباف روستایی هستند که زیر نظر دو اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: بیش از 10 هزار بافنده فعال و تعداد 8 مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در 90 کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان فعالیت می‌کنند.

اسودی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از تولیدات فرش دستباف در استان صادراتی هستند، نبود پایانه صادراتی برای فرش دستباف در استان را از مهمترین چالش‌های این صنعت مهم عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه در استان پایانه صادراتی فرش وجود ندارد صادرات فرش از طریق استان‌های هم جوار صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین اختصاص نیافتن تسهیلات کم بهره از مهمترین مسایل و مشکلات بافندگان فرش در استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان مواد اولیه از طریق استان‌های بزرگ و غیرمستقیم تهیه می‌شود، هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین بوده و برخی از شرکت‌ها نیز با قیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می‌کنند.

ایسنا

برچسب ها:

فرش ،صادرات ،قیمت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما