لزوم ثبت نشان فرش دستباف

1398/07/03

استاندار قم تاکید کرد:
لزوم ثبت نشان فرش دستباف
استاندار قم گفت: ثبت نشان فرش دستباف و برندسازی، مانع از جعل و تقلب می شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، بهرام سرمست در اولین جلسه کارگروه فرش استان قم که در استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: تولیدکنندگان با مشکلات زیادی در تولید و صادرات فرش دستباف مواجه هستند، امید است قول هایی که برای رفع مشکلات فرش داده شد تحقق پیدا کند.

استاندار قم افزود: در رابطه با بیمه تامین اجتماعی مباحثی وجود دارد که با همراهی اتحادیه ها و دست اندرکاران باید دغدغه‌های بیمه تولیدکنندگان فرش دستباف رفع شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود، تقلب در فرش دستباف است که در این راستا ثبت نشان فرش دستباف و برندسازی، مانع از جعل و تقلب می شود و اجازه نمی دهد عده‌ای فرش ماشینی را به جای فرش دستباف بفروشند.

سرمست بیان کرد: فرش دستباف قم بسیار با ارزش است و باید هویت این فرش به خوبی ثبت شود و اجازه تقلب و جعل این صنعت ارزشمند را نداد تا فرش اصیل به خوبی در بازار شناخته شود، از طرفی اقدامات قانونی و قضائی برای افرادی که در شبیه سازی فرش فعالیت دارند در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان فرش دستباف با کمبود مواد اولیه مواجه هستند، اگر در روند تولید ابریشم در داخل کشور،کیفیت و کمیت لازم را نداریم باید تعرفه واردات ابریشم بازنگری شود تا بتوان این مواد را تامین کرد.

استاندار قم عنوان کرد: مسئولان برای تکمیل پروژه نمایشگاه بین المللی فرش دستباف قم، قول دو میلیارد تومانی از منابع کشوری داده بودند که تحقق پیدا نکرده است، این پروژه، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به اعتبار ملی نیاز است.

وی گفت: یکی از مطالبات مهم تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، معافیت‌های پیمان سپاری ارزی است که بی توجهی به این امر، موانع زیادی را در مسیر بازرگانی و صادرات فرش قرار داده است.

ایسنا

برچسب ها:

فرش ،دستباف ،برندسازی ،واردات