افزایش 20 درصدی تولید فرش دستباف

1398/07/07

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف شهرستان مهاباد خبر داد:
افزایش 20 درصدی تولید فرش دستباف
تولید فرش دستباف در شهرستان مهاباد 20 درصد افزایش داشته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف شهرستان مهاباد گفت: قالیبافان این شهرستان امسال دو هزار و ۵۰۰ مترمربع فرش دستباف تولید کردندکه درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد. افزایش 20 درصدی تولید فرش دستباف در مهاباد

چیا قربانی‌اقدم افزود: مهمترین تولیدات فرش مهاباد از نوع تابلو فرش، فرش افشار و درشت بافت افشان است که به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۳۵ درصد تولیدات را شامل می‌شود.

قربانی اقدم، با بیان اینکه افزایش نرخ ارز موجب سودآوری صادرات فرش دستباف در سطح کشور شده است، گفت: فرش درشت بافت افشان این شهرستان براساس سفارش‌ های خارجی توسط بافندگان مهابادی تولید و صادر می ‌شود.

وی، با بیان اینکه فرش دستباف مهاباد از محبوبیت خاصی در داخل و خارج از کشور برخوردار است، افزود: از مجموع فرش تولیدی در این شهرستان، ۷۰ درصد در بازارهای داخلی از جمله شهرهای تبریز، همدان و اصفهان به فروش می رود و مابقی به کشورهای اروپایی و عربی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه بافندگی فرش دستباف شهرستان مهاباد تصریح کرد: هم‌اکنون یکهزار و ۸۰۰ قالیباف در حوزه فرش در این شهرستان فعالیت می‌کنند که به صورت فصلی در نیمه دوم هر سال این تعداد به بیش از دوهزار نفر افزایش پیدا می‌کنند.

وی، با بیان اینکه یکهزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه قالیبافی هستند، اضافه کرد: بافندگان هم ‌اکنون در قالب کارگا‌ههای متمرکز، غیرمتمرکز، طرحهای پشتیبان، شرکتهای تعاونی و قالیبافان مستقل خانگی مشغول تولید فرش دستباف هستند.

صداوسیما

برچسب ها:

تولید ،فرش ،دستباف 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما