بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان در ایران

1398/07/08

بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان در ایران
بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با مشاوره و همکاری عضو هیات علمی گروه فرش دستباف دانشگاه کاشان بافته شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، این تابلو فرش در ابعاد ۴×۱۲ متر به سفارش دولت چین جهت موزه بزرگ جاده ابریشم در استان سان شی شهر هانچونگ در مدت ۹ماه با ۱۶۸ رنگ با ۲۳ میلیون گره در اصفهان کارگاه محمدمهدی صفدرزاده حقیقی بافته شد و در موزه مذکور نصب شد.

این فرش در نوع خود کاری بزرگ، کم‌نظیر و ارزشمند است که تاکنون بافته شده است؛ تابلو فرش هانچونگ تصویرگر ملت‌های بزرگ در زمان خود در تجارت با کشور چین است.

ارزشمندی این کار زمانی بیشتر می‌شود که تمام مراحل کار با روش‌های نو و خلاقانه تولید شد تا بتواند محدودیت‌های زیادی که در مسیر تولید این فرش بود را ممکن کند و استفاده از تجربه، هنر، دانش و تکنولوژی در کنار هم کار ارزشمندی است که تاکنون سابقه نداشته و می‌تواند امید و راه تازه‌ای در مسیر آینده قالی ایران باشد.

فتحعلی قشقایی‌فر استاد دانشگاه کاشان و عضو هیات علمی گروه فرش دستباف در این پروژه جهانی از آغاز تا پایان به عنوان مشاور فنی هنری، تیم تولید را همراهی کرد و با ایده‌های خلاقانه و راهکارهای علمی راهگشا بود. همچنین همکاری استاد محمد سیف، استاد مدعور گروه فرش قابل توجه است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، ۱۱۵ نفر در این پروژه همکاری داشتند که ۵۵ نفر را بانوان هنرمند و بافنده زبردست خوش ذوق تشکیل می‌دادند.

ایسنا

برچسب ها:

تابلوفرش ،فرش ،دستباف