جلوگیری ازواردات ۲۰محموله غیراستاندارد

1398/07/09

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:
جلوگیری ازواردات ۲۰محموله غیراستاندارد
رئیس سازمان ملی استاندارد: از ابتدای سال تا کنون از واردات ۲۰ محموله غیراستاندارد به کشور جلوگیری شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، نیره پیروزبخت در نشست خبری افزود: از این تعداد، ۸ مورد به مواد غذایی، ۵ مورد به لوازم برقی و الکتریکی، یک مورد به لوازم مکانیکی، ۵ مورد به قطعات خودرو و یک مورد هم به لوازم خانگی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: البته در داخل کشور هم بیشترین حجم محموله‌های غیر استاندارد در استان خوزستان و بیشترین تعداد محموله‌ها در استان هرمزگان گزارش شده است.

پیروزبخت درباره استاندارد نان هم گفت: برای بالا بردن شاخص‌های مربوط به استاندارد نان تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت برای بازنگری در استاندارد آن داشتیم که امیدواریم بر اساس ادامه همکاری‌ها انرا به سر انجام برسانیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد اشاره‌ای هم به برخی مباحث در خصوص وضعیت بنزین کرد و افزود: طبق قانون هوای پاک، مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد هم به عنوان همکار وارد روند سنجش کیفیت بنزین می‌شود، اما براساس تقسیم کار، سازمان محیط زیست باید مرجعیت تأیید کیفیت بنزین را اعلام کند.

وی ادامه داد: سه آزمایشگاه مثل پژوهشگاه استاندارد متعلق به سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه ما در استان هرمزگان و آزمایشگاه مرتبط با پژوهشگاه صنعت نفت، کار کنترل و پایش کیفیت بنزین را انجام می‌دهند.

پیروز بخت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که در نحوه برگزاری آزمون نمونه‌برداری، خود نمونه و ظرف نمونه‌برداری در نمره آزمون کیفیت بنزین بسیار موثر است و باید همه شرایط را لحاظ کرد تا بتوان به صورت قاطعانه گفت که کیفیت بنزین مورد تأیید بوده یا نه.

وی افزود: در مورد بنزین حق را به وزیر نفت می‌دهم چرا که هر از چند گاهی موضوع کیفیت پایین بنزین مطرح می‌شود، اما آزمایشگاه‌های ما وجود آلودگی را تایید نکردند.

پیروز بخت گفت: همواره تلاش کردیم تا کیفیت بنزین را منطبق با استاندارد‌ها مورد سنجش قرار دهیم و خود ما یکی از منتقدان کیفیت بنزین در سال ۹۲ بودیم، اما اکنون حتی هوای تهران نیز بهتر شدن کیفیت بنزین را تأیید می‌کند.

صداوسیما
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما