بااین لوازم برقی می توانید یک آشپزخانه مدرن داشته باشید

1398/07/11

بااین لوازم برقی می توانید یک آشپزخانه مدرن داشته باشید
همۀ ما دوست داریم که یک آشپزخانۀ مدرن داشته باشیم. آشپزخانه‌ای که تا سال‌ها نیاز به تغییر اساسی نداشته باشد و از کار کردن روزانه در آن لذت ببریم. اما برای داشتن آن باید علاوه بر جنس و رنگ کابینت، نصب لوازم برقی متفاوت را در اولویت قرار دهیم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، هود، اجاق گاز، یخچال و فر از مهمترین وسایل برقی به شمار می‌روند. با ما همراه باشید تا با معرفی جدیدترین مدل‌های روز، آشپزخانۀ مورد علاقۀ خود را بسازید.

هود مخفی - گزینه‌ای عالی و کم جا

هود یکی از لوازم برقی و اساسی آشپزخانه است که انتخاب مدل آن در عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال مواردی مانند مدل کابینت، متراژ آشپزخانه و ابعاد اجاق گاز را باید در نظر داشته باشیم. از آنجا که امروزه آشپزخانه‌ها کوچک‌تر از سال‌های قبل شده‌اند، به شما پیشنهاد خرید هودهای مخفی یا توکار را می‌دهیم.

هودهای توکار نسل جدید مدل‌های زیر کابینتی هستند که به صورت کامل داخل کابینت بالای اجاق نصب می‌شوند. این گروه از دو مدل مخفی و کشویی تشکیل شده‌اند. دلیل ما برای انتخاب این مدل نشان دادن یکپارچگی در دکوراسیون آشپزخانه است. زیرا با نصب هود توکار، کابینت‌های بالا کاملا یک دست به نظر می‌رسند. همین موضوع به مدرن جلوه دادن آشپزخانه کمک خواهد کرد. علاوه بر مزیت عنوان شده قیمت هود آشپزخانه مخفی نیز نسبت به مدل‌های دیگر مناسب‌تر است.

اجاق برقی - افزایش سرعت آشپزی

شاید به نظر شما عجیب به نظر برسد اما اجاق برقی یکی دیگر از این موارد است. زیرا مدرن بودن علاوه بر زیبایی شامل سهولت نظافت و سرعت انجام کار نیز می‌شود. در اجاق گاز برقی حرارت به صورت کاملا یکنواخت بوده و پخت غذا با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنین کف قابلمه‌ها دیرتر کثیف شده و آسان‌تر تمیز خواهند شد.

مهمترین نگرانی که در رابطه با اجاق برقی وجود دارد میزان مصرف انرژی آن است. زیرا این امر موجب افزایش هزینه‌های ما خواهد شد. اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف انرژی یک اجاق برقی با گرید A معادل یک لامپ ۱۰۰ ولت است. پس اولویت را به اجاق گاز برقی بدهید.

فر - وسیله ای ضروری در کنار اجاق صفحه‌ای

پس از ورود اجاق گازهای صفحه‌ای به بازار و کمرنگ شدن مدل های مبله خرید فر ضرورت بیشتری پیدا کرد. زیرا اجاق‌های مبله دارای فر بودند. یکی از مسائلی که در خرید فر همواره ذهن ما را به خود مشغول می‌کند انتخاب نوع فر و برند آن است. به طوری که همواره این دو سوال وجود دارد که فر گازی بخریم یا برقی؟ بهترین مارک فر برقی کدام است؟

در پاسخ به سوال نخست باید گفت که هر یک از گروه ها معایب و مزایای خود را دارند. به عنوان مثال از مزایای فر برقی می‌توان به پخت حرفه‌ای‌تر به دلیل حرارت یکسان، به کارگیری تکنولوژی‌های جدید از جمله تایمر هشدار و نظافت خودکار اشاره کرد. همچنین مواردی مانند افزایش هزینۀ برق مصرفی، خشک شدن غذا و شیرینی را به عنوان معایب فر برقی مطرح می‌کنند.

فر گازی نیز مزایایی از جمله مرطوب ماندن محفظۀ فر، تعمیر آسان و ارزان بودن سوخت مصرفی را شامل می‌شود. اما معایبی مثل نداشتن حرارت ثابت و نیاز به لوله کشی پیش از نصب کابینت را دارد.

در میان کلیۀ مدل‌های موجود در بازار برندهای معتبر خارجی و ایرانی مانند بوش، آریستون، لتو، التون، لامیرا، کن، داتیس و اخوان بهترین‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. هر یک از ما با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانیم یک فر مناسب انتخاب و خریداری کنیم.

یخچال هوشمند - صرفه جویی در زمان و هزینه

یخچال یکی از مهمترین لوازم برقی منزل است که برای سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد ما استفاده از یخچال‌های هوشمند در چیدمان آشپزخانه است. یخچال‌های هوشمند با بسته‌شدن درب از فضای داخلی عکس می‌گیرد. هنگامی که شما برای خرید به فروشگاه می‌روید امکان مشاهدۀ عکس گرفته شده از داخل یخچال را با استفاده از تلفن‌همراه خود خواهید داشت. به این ترتیب نیازی به تهیۀ لیست نداشته و از خرید اضافی موادغذایی نیز جلوگیری می‌شود.

پریزهای توکار - انتخابی زیبا و کاربردی

استفاده از پریزهای توکار در آشپزخانه نیز می‌تواند ما را به هدفمان نزدیکتر کند. تصور کنید آشپزخانه‌ای بدون پریز روکار تا چه اندازه زیبا و شیک به نظر می‌رسد. پریزهای توکار داخل صفحۀ کابینت نصب می‌شوند. از نظر ظاهری اغلب به صورت مستطیل و استوانه‌ای هستند. همچنین علاوه بر سوکت برق برخی از مدل‌ها خروجی HDMI، خروجی شبکه، خروجی صدا و تصویر دارند.

از پریزهای توکار یا مخفی می‌توان برای آشپزخانه‌های جزیره‌ای نیز استفاده کرد. به طوری که با قرار دادن یک پریز مخفی روی کانتر آشپزخانه آن را به محیطی کاربردی برای استفاده از لوازم برقی تبدیل خواهیم کرد.

ایسنا