اقدام قانونی ال جی علیه آرچلیک

1398/07/13

اقدام قانونی ال جی علیه آرچلیک
شرکت ال جی به استفاده غیر مجاز از پتنت تکنولوژی فریزر یخ ساز روی در توسط شرکت ترک آرچلیک و شرکت‌های لوازم خانگی وابسته به آن واکنش نشان داد و دعوی حقوقی نقض مالکیت معنوی را آغاز کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، ال جی الکترونیکس دعوی حقوقی نقض پتنتی را در دادگاه یکم منطقه‌ای مونیخ علیه شرکت ترکیه‌ای تولید لوازم خانگی آرچلیک و زیرمجموعه‌های آلمانی آن (Grundig Intermedia GmbH و Beko Deutschland GmbH) آغاز کرده است.

این دادخواست بر پیاده‌سازی بدون مجوز تکنولوژی فریزر یخ‌ساز روی در ال‌جی در برخی محصولات این شرکت ترک متمرکز است که به تازگی در بازارهای اروپایی عرضه شده‌اند. هر سه شرکت مورد اشاره در این دعوی حقوقی زیرمجموعه‌های شرکت ترک Koç Holding A.Ş. هستند که لوازم خانگی‌شان را در ترکیه و بازارهای اروپایی عرضه می‌کنند.

پس از آن که ال جی در مذاکره با آرچلیک و بکو و شرکت پتنتی Grundig Intermedia GmbH به نتیجه نرسید، اقدام قانونی را به عنوان آخرین راه‌حل برگزید. تکنولوژی فریزر یخ‌ساز روی در ال‌جی پیش از این برای استفاده در برخی مدل‌های یخچال Side-by-Side این شرکت توسعه یافته بود.

تکنولوژی تولید این یخچال‌ها شامل بیش از 400 پتنت اختصاصی مرتبط با تکنولوژی یخ‌ساز روی در است. تکنولوژی پتنت شده یخ ساز روی در ال جی به شکلی بهینه‌سازی شده تا از فضای فریزر استفاده مناسبی داشته و کمتر از یخ‌سازهای معمول فضای داخلی یخچال را اشغال کند تا فضای بیشتری برای خوراکی‌ها باز شود.

در ماه ژوئن سال جاری ال جی مجوز استفاده از این پتنت را برای یخچال‌های در فرانسوی (دو در) در اختیار شرکت GE Appliances از زیرمجموعه‌های حایر قرار داد.

Jeon Saeng-gyu معاون اجرایی مرکز مالکیت معنوی ال جی می‌گوید‫: ما فعالانه به دنبال حمایت از مالکیت معنوی‌مان هستیم و نسبت به استفاده غیرمجاز از تکنولوژی‌های پتنت شده‌مان با شدت و جدیت پاسخ خواهیم داد‫. با افزایش رقابت بین‌المللی بر سر نوآوری، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید از سرمایه‌گذاری‌مان در توسعه و تحقیق محافظت کنیم‫.

گجت نیوز