پتانسیل اشتغالزایی بالا در صنعت مبل

1398/07/14

پتانسیل اشتغالزایی بالا در صنعت مبل
صنعت مبلمان با توجه به ارزش افزوده بالا و اشتغالزایی بالا، یکی از صنایع مهم تولید داخلی محسوب می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علی‌محمد اسفندیاری، معاون دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به گستردگی صنعت چوب و مبلمان گفت: ویژگی مهم این صنعت ارزش افزوده بالای آن است که در برخی از گزارش‌ها این ارزش تا ۷۰ درصد بوده است.

او ادامه داد: دلایلی که موجب این ویژگی‌ها شده مهارت محوری، اشتغال زیاد، نیروی کار ارزان و گستردگی زیاد که در شبکه تولید و توزیع وجود دارد و از طرفی تقاضای روز افزون برای این صنعت به دلیل گسترش شهرنشینی و تغییر الگوی مصرف در میان خانواده است.

اسفندیاری گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ واحد صنعتی در این زمینه وجود دارد که دارای مجوز صنعتی هستند و چیزی بالغ بر ۲۰ هزار واحد صنفی داریم که علاوه بر این تعداد زیادی واحد‌هایی هستند که دارای مجوز از سازمان گردشگری و صنایع دستی هستند.

معاون دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت گفت: در بخش صنعت حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

اسفندیاری گفت: در سال ۹۷ صادرات بسیار خوبی در زمینه مبلمان و صنایع چوبی داشیم که به عدد ۶۵ میلیون دلار رسید.

علیرضا عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان دیگر مهمان برنامه تصریح کرد: صنایع مبل جزء صنایع سبک و زود بازده هستند و طبق آمار ۱۰ درصد از اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: فروشگاه‌هایی در سطح کشور به نام نمایشگاه مبلمان برگزار می‌شود که در این نمایشگاه‌ها باید توزیع کنندگان داخلی و خارجی شرکت کنند و قرارداد ببندند و تبادل دانش کنند که این اتفاق نمی‌افتد و این موضوع مشکلاتی را به بار می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

مبلمان ،صنعت ،تولید ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما