نقش پررنگ عشایر در تولید صنایع دستی

1398/07/15

نقش پررنگ عشایر در تولید صنایع دستی
مدیر امور عشایر استان همدان ضمن گرامیداشت روز عشایر از حضور عشایران استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان در مراتع این استان خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حسین محمدی با بیان اینکه جمعیت عشایری استان همدان 3000 خانوار است، اظهار کرد: استان همدان هر ساله پذیرای عشایران است که 15 اردیبهشت وارد استان و 15 آذرماه از استان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه عشایر در اقتصاد مقاومی پیشگام هستند، عنوان کرد: 25 درصد تولید گوشت قرمز متعلق به عشایر بوده که این رقم برای استان همدان 5800 تن در سال است.

محمدی با اشاره به اینکه عشایر 38 درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند، بیان کرد: استان همدان هر ساله پذیرای عشایری است که از استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان به استان همدان وارد می‌شوند.

مدیر امور عشایر استان همدان درباره خدمات ارائه شده به عشایر، تصریح کرد: به جامعه عشایری استان خدمات عمرانی، بیمه دام، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و تسهیلات بانکی ارائه شده است همچنین آبرسانی هر ساله با تانکر انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به آئین‌نامه ساماندهی عشایر، از سازمان‌ها و ادارات تابعه در زمینه خدمات رسانی هرچه بهتر به عشایر خواست تا با این سازمان همکاری کنند.

ایسنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،تولید ،تسهیلات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما